تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759264
شناسه : 3759264
تاریخ :
تشکیل کارگروه به منظور ارزیابی وضعیت ترانزیت کالا در آستارا اقتصاد ایران: آستارا- استاندار گیلان از تشکیل کارگروه به منظور ارزیابی وضعیت ترانزیت کالا در شهرستان مرزی آستارا خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شنبه و در ادامه سفر استاندار گیلان به مناسبت هفته دولت به شهرستان آستارا و افتتاح چند پروژه عمرانی؛ جلسه بررسی آخرین وضعیت تردد ترانزیتی در مرز آستارا به ریاست «اسدالله عباسی» استاندار گیلان برگزار شد.

«اسدالله عباسی» استاندار گیلان در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آستارا یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های ترانزیتی کشور در حوزه ترانزیت کالا است، اظهار کرد: در این جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به منظور روان شدن بهتر ترانزیت و جابجایی کالا چه در حوزه واردات و چه در حوزه صادرات بررسی شد.

وی با اشاره به ارتقای زیرساخت‌های ترانزیتی در مرز آستارا با توجه به افتتاح پل آستارا چای گفت: بعد از افتتاح این پل مقرر شده بود زیرساخت‌ها در حوزه راهداری و گمرک در این منطقه ارتقا پیدا کرده و همه تجهیزات و امکانات فراهم شود.

استاندار گیلان از تشکیل کارگروه به منظور ارزیابی وضعیت ترانزیت کالا در شهرستان مرزی آستارا خبر داد و افزود: این کارگروه شامل معاونت اقتصادی، معاون هماهنگی امور عمرانی و معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان و سایر اعضا است که متناسب با وظایف خود کارهای کارشناسی لازم را انجام می‌دهد.

عباسی یکی از اهداف تشکیل کارگروه را ارزیابی وضعیت ترانزیت کالا در شهرستان آستارا و روان شدن تردد کامیون‌ها دانست و بیان کرد: در پاییز طبیعتاً میزان ترانزیت کالا افزایش پیدا می‌کند زیرا هر ساله در آن موقع از سال تقاضا برای صادرات کالا و همچنین واردات بیشتر می‌شود از این رو باید تصمیمات لازم برای روان شدن تردد کامیون‌ها را اتخاذ کنیم تا دیگر شاهد مشکلات سالیان گذشته در این منطقه نباشیم.