تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3759238
شناسه : 3759238
تاریخ :
افزایش قیمت طلا به دنبال اظهارات رئیس فدرال رزرو اقتصاد ایران: اظهارات جرم پاول احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا را تقویت کرد و قیمت طلا 27 دلار و 84 سنت افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، به دنبال کاهش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی بیش از یک درصد افزایش یافت.اظهارات رئیس فدرال رزرو، جرم پاول، نشان از کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر دارد.هر اونس طلا با 27 دلار و 84 سنت افزایش 2512.59 دلار فروخته شد. بالاترین قیمت طلا سه‌شنبه گذشته رقم خورد و به 2531.60 دلار رسید.
پاول گفت: زمان کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا فرا رسیده و نرخ تورم به هدف 2 درصدی این بانک نزدیک شده است؛ که این اظهارات به معنای اجرای قریب‌الوقوع سیاست‌های انبساطی است.شاخص دلار در برابر سایر ارزها 0.8 درصد افت کرد و سوددهی ارواق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا پس از این اظهارات افت کرد و طلا را برای مالکان ارزهای دیگر جذاب ساخت.هر چه نرخ بهره پایین‌تر باشد، بر جذابیت طلا به عنوان دارایی بدون بهره می‌افزاید.59.5 درصد تاجران پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر 0.25 درصد کاهش یابد.