تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3759213
شناسه : 3759213
تاریخ :
وجود شکاف دیجیتالی بین نظام آموزشی و نسل جدید اقتصاد ایران: وزیر آموزش و پرورش گفت: شکاف دیجیتالی بین نظام تعلیم و تربیت نسل جدید وجود دارد که برای آن برنامه‌ها و فعالیت‌هایی طراحی خواهیم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی ظهر امروز در نشست صمیمانه با جمعی از خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به آغازی خوب با بهترین‌های نظام تعلیم و تربیت در اولین روز کاری اش در وزارتخانه، گفت: زمان خدمتم در تایباد تصویری از مجمع خیرین مدرسه ساز داشتم و تصمیم گرفتم در شهر این مجمع را تشکیل بدهم، با گزارش تصویری از مدارس به تهران آمدم و خوشبختانه آقای فرخ دستور ساخت مدرسه در روستایی در تایباد را دادند و این باعث شد تا جریان مدرسه سازی در شهر تایباد شکل گرفت.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و خیرین مدرسه سازی که دیگر نیستند به ویژه مرحوم سلیمی آشتیانی، اظهار کرد: مرحوم آشتیانی به شکل ویژه ای در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه کار کرد که ان شاالله مورد رحمت خداوند و در جوار ائمه اطهار علیهم السلام باشند.

کاظمی تاکید کرد: اگر خیرین عزیز در این مسیر قرار گرفتند، بدون تردید لطف و عنایت خداوندی است که باید آن را قدر بدانیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شما خیرین بخشی از نظام تعلیم و تربیت هستید که به طور غیر رسمی فرهنگ فداکاری و ایثار و ارزشهای قرآنی و انسانی را در فضای جامعه ساری و جاری می‌کنید.

کاظمی با بیان اینکه رویکردهای عدالت بخشی خیرین نشان می‌دهد که این ظرفیتی بی بدیل است، گفت: بابت این فضای همدلی و همراهی که بین سارمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین وجود دارد، از شما خیرین عزیز قدردانی می‌کنم.

وی خطاب به اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، تصریح کرد: هر زمانی که خیرین اراده کردند که در خدمت ایشان باشم حتماً به من اطلاع بدهید تا در اولین فرصت خدمت ایشان برسم.

کاظمی در ادامه افزود: اگر امروز مجمع‌های خیرین مختلفی همچون خیرین یاریگران سلامت، خیرین سلامت و… شکل‌گرفته، ریشه تشکیل شأن در مجمع خیرین مدرسه ساز است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگ نیکوکاری را ساری و جاری میدانیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته مجمع خیرین یاریگران سلامت ۶۰۰ میلیارد تومان کمک و ۳ هزار شغل ایجاد کردند و در ۳۲ استان مجمع تشکیل شد.

وی با بیان اینکه خیرین معلمان عالم و عامل جامعه هستند، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از آرامش موجود در جامعه، ناشی از برکات وجودی شما خیرین است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در قرآن کریم دو راهبرد برای سعادت جامعه گفته شده است؛ راهبرد اول نماز که در وهله اول انسان ساز و سپس جامعه را می‌سازد.

کاظمی راهبرد دوم را انفاق معرفی کرد و گفت: امروز شما خیرین مصداق این انفاق هستید.

وی افزود: این دو سعادت یکی واجب و دیگری واجب نیست و پاداشی که خدا برای انفاق که واجب نیست گذاشته، بسیار بیشتر است و این ای بسا به دلیل رویکرد اجتماعی و جامعه سازی انفاق است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خداوند به انفاق سفارش می‌کند، اظهار کرد: خداوند می‌فرمایند که انسان در لحظه مرگ، فقط یک آرزو دارد و می‌گوید خدایا یک لحظه من را برگردان تا کار خیر و انفاق انجام دهم.

کاظمی با تاکید بر اینکه بزرگترین پشتوانه‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نظام تعلیم و تربیت خیرین مدرسه‌ساز هستند، تصریح کرد: اقتصاد آموزش و پرورش را با نگاه بهره وری در کیفیت بخشی و منابع، مولدسازی دارایی‌ها و ایجاد زیر ساخت‌های قانونی مدنظر قرار دهیم داد.

وی تصریح کرد: شکاف دیجیتالی بین نظام تعلیم و تربیت نسل جدید وجود دارد که برای آن برنامه‌ها و فعالیت‌هایی طراحی خواهیم کرد.