تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3759205
شناسه : 3759205
تاریخ :
آخرین فرصت مبارزه با شپشک کیوی شهریورماه است اقتصاد ایران: سازمان حفظ نباتات کشور بر مدیریت نسل سوم شپشک‌ها در باغات کیوی تاکید و اعلام کرد: شهریور ماه آخرین فرصت مبارزه با این آفت و جلوگیری از آلودگی میوه‌ها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر آهنگران، مدیرکل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زا سازمان حفظ نباتات کشور در مورد ضرورت مدیریت نسل سوم شپشک‌ها در باغات کیوی به ویژه در باغات با هدف صادرات، هشدار داد.

وی افزود: بر اساس بررسی شرایط آب و هوایی در روزهای آینده (از دهه نخست شهریور ماه) پوره‌های نسل سوم شپشک‌ها در باغات کیوی از زیر سپر خارج خواهند شد و زمان بسیار محدودی برای مدیریت آنها وجود خواهد داشت و از این رو شهریور ماه زمان کلیدی برای انجام عملیات مدیریتی به منظور جلوگیری از آلودگی میوه‌ها است.

آهنگران تاکید کرد: ضروری است کارشناسان شبکه مراقبت از ابتدای شهریور ماه به طور مستمر و روزانه نسبت به بررسی وضعیت رشدی آفت در باغات کیوی اقدام و زمان دقیق مبارزه در هر منطقه را مشخص کنند و اطلاع رسانی و پیگیری لازم برای مدیریت به موقع آفت صورت پذیرد.

مدیرکل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زا سازمان حفظ نباتات کشور از باغداران خواست ضمن پیگیری اطلاعیه‌های پیش آگاهی صادر شده در حوزه حفظ نباتات، به محض اعلام زمان مناسب مبارزه با آفت در هر منطقه، نسبت به انجام عملیات مبارزه منطبق با توصیه کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی اقدام کنند و در نظر داشته باشند که هرگونه تأخیر در امر مبارزه، منجر به بی اثر شدن آن و آلودگی میوه‌های تولیدی خواهد شد.