تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3759165
شناسه : 3759165
تاریخ :
شبکه اجتماعی تردز تأیید کرد که روی قابلیت پست‌های موقت کار می‌کند اقتصاد ایران: یکی از سخنگویان تردز تأیید کرد که این شبکه‌ی اجتماعی روی پست‌های موقت کار می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تردز در مکاتبه با تک‌کرانچ تأیید کرد که با کمک تعداد محدودی از کاربران، در حال آزمایش پست‌هایی است که پس از ۲۴ ساعت حذف می‌شوند. تردز حدود یک ماه پیش آزمایش محدود پست‌های موقت را به‌صورت داخلی آغاز کرده بود.

هنوز مشخص نیست که کدام دسته از کاربران در کدام کشورها قادر خواهند بود تا پست‌های موقت تردز را امتحان کنند.

انتشار پست‌ موقت در تردز
TechCrunch

یکی از کاربران که در حوزه‌ی مهندسی معکوس اپلیکیشن‌ها فعالیت می‌کند، توانست پستی موقت در تردز منتشر کند. وقتی روی دکمه‌ی پاسخ (Reply) کلیک می‌کنید، می‌توانید زمان باقی‌مانده را مشاهده کنید. تردز بنری در بالای پست‌ها نشان می‌دهد تا به‌ کاربران، موقت‌بودن پست را یادآوری کند. با حذف‌شدن پست موقت، تمام پاسخ‌ها به آن پست نیز حذف خواهند شد.

کریس مسینا، یکی از متخصصان حوزه‌ی فناوری، پیش‌تر از احتمال انتشار قابلیت پست‌های موقت در تردز خبر داده بود. به‌ادعای مسینا، پست‌های موقت در فدیورس به‌اشتراک گذاشته نخواهند شد؛ چراکه تردز نمی‌تواند آن پست‌ها را از سرورهای ActivityPub حذف کند؛ بدین ترتیب پست‌های موقت فقط در محیط تردز حذف‌شدنی خواهند بود. تردز در ماه ژوئن (خرداد و تیر) برای کاربران امکان قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌های خود با فدیورس را امکان‌پذیر کرد.

مقالات مرتبط
  • تردز به قابلیتی مشابه ایکس مجهز شد
  • نمایش بازدید پست‌ها به شبکه اجتماعی تردز می‌آید

پست‌های موقتِ ۲۴ ساعته می‌توانند به کاربران به‌خصوص کسب‌وکارها کمک کنند که گاهی اوقات پستی خارج از حیطه‌ی کاری یا با موضوعی خاص به اشتراک بگذارند.

ایکس (توییتر سابق) در سال ۲۰۲۰ قابلیت مشابهی به‌نام Fleets معرفی کرده بود؛ اما در سال ۲۰۲۱ به‌دلیل استقبال پایین کاربران، آن را حذف کرد.