تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759160
شناسه : 3759160
تاریخ :
برگزاری مراسم اربعین در ۳۰ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع در ۳۰ بقعه متبرکه استان در روز اربعین مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم اربعین سید و سالار شهیدان در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان بیرجند در تعدادی از بقاع متبرکه برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از شاخص ترین برنامه‌ها در بیرجند مراسمی بوده که در امامزادگان باقریه روز یک‌شنبه همزمان با اربعین حسینی از ساعت ۸:۳۰ صبح تا نماز ظهر و عصر از محل میدان آزادی تا امامزادگان باقریه با حضور عاشقان و دلدادگان اباعبدالله با پای پیاده برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: تعداد ۱۵ موکب جهت پذیرایی از مردم در این مسیر پیش بینی شده است.

بخشی‌پور از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در روستا حنبل خبر داد و افزود: در این مراسم مردم از این روستا به سمت امامزاده سید تاج الدین ساقی با پای پیاده حرکت خواهند کرد.

وی گفت: مراسم روز اربعین در پنج بقعه متبرکه شهرستان بیرجند برگزار که در برخی از این بقاع پیش‌بینی اطعام عزاداران صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در شهرستان خوسف در امامزاده سید ابوالقاسم روستای نصرآباد مردم از آرامگاه ابن حسام خوسفی تا امامزاده نصرآباد را از ساعت ۸:۳۰ صبح می‌پیمانده تا در روز اربعین برای امام حسین عزاداری کنند، اضافه کرد: در مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر در روز اربعین از روستاهای اطراف حرکت و مراسم عزاداری و اطعام عزاداران انجام خواهد گرفت.

بخشی‌پور اضافه کرد: در شهرستان زیرکوه نیز در روز اربعین در دو بقعه متبرکه شامل امامزاده داوود ساعت ۶ صبح و امامزاده سید عبدالقادر روستای شوشک ساعت هفت صبح مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در روز اربعین در امامزاده علی طبس مردم از شهر دیهوک ساعت ۴:۳۰ صبح به سمت این امامزاده حرکت و صبحانه و نهار در این محل برای دو هزار نفر از عزاداران پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: همچنین در روستای زنوقان در مزار شیخ احمد زنوقان مراسم از صبح آغاز و تا ظهر به طول خواهد انجامید که برای ۶۰۰ نفر نهار پیش‌بینی شده است.

بخشی‌پور یادآور شد: همچنین در امامزاده سید حسین زرگ و روستای ازمیغان شهرستان طبس نیز مراسم اربعین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان قائنات مردم با حضور خود در جوار بقاع مراسم عزاداری را برپا خواهند داشت، تصریح کرد: در روستای اسفشاد این شهرستان در جوار بقعه متبرکه این روستا مراسم پیاده روی همزمان با روز اربعین برگزار و دو هزار نفر اطعام می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری مراسم دلدادگان اربعین در امامزادگان حسن و افضل در دهستان قومنجان خبر داد و گفت: اطعام نهار برای ۲ هزار نفر در این محل پیش‌بینی شده است.

بخشی‌پور ادامه داد: همچنین در امامزاده میر عبدالله و میر عبدالرزاق روستای بزن‌آباد شهرستان قاین به همین صورت پیش‌بینی حضور و اطعام هزار نفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان سرایان در سه بقعه متبرکه برنامه ریزی برای مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین شده است‌، یادآور شد: از جمله این مراسم در امامزاده سلطان کریم شاه کریمو ساعت ۹ صبح تا نماز ظهر و روستای مصعبی ساعت ۹:۳۰ آغاز مراسم و در امامزاده قاسم آباد این شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۰ مراسم اربعین برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شهرستان بشرویه مراسم روز اربعین در جوار چهار بقعه متبرکه برگزار می‌شود، گفت: مردم بشرویه برای شرکت در این مراسم از ساعت ۵:۳۰ صبح از محل گلزار شهدای بشرویه به سمت امامزاده محمد بن اصغر پیاده‌روی خواهند نمود و در پایان مراسم با اطعام عزاداران از آنها پذیرایی خواهد شد.

بخشی‌پور بیان داشت: همچنین مردم روستاهای رقه، خانیک، یگی و مجد ساعت ۶ صبح به سمت امامزاده بی بی نجمه خاتون حرکت کرده و تا ظهر روز اربعین به عزاداری خواهند پرداخت.

وی افزود: در شهر ارسک و روستاهای تابعه نیز ساعت شش صبح مردم به سمت امامزاده سید عبدالکریم شهرستان بشرویه حرکت کرده و در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مراسم اربعین در کرند از حسینه این روستا از ساعت هشت صبح آغاز و عزاداران با پای پیاده این مسیر را تا امامزاده محمدبن اسحاق طی خواهند کرد.