تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3759156
شناسه : 3759156
تاریخ :
حدود یک میلیون ایرانی هنوز از سفر اربعین بازنگشته‌اند اقتصاد ایران: فرمانده کل انتظامی گفت: بیش از یک میلیون زائر ایرانی هنوز یا در مسیر نجف به کربلا هستند یا در کربلا و یا در مسیر بازگشت از کربلا به سمت مرزهای هفت‌گانه کشورمان هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی، اظهار کرد: از آغازین روز ماموریت اربعین تا به امروز، آماری که برای خروج زائرین اربعین حسینی (ع) ثبت شد، عددی نزدیک به سه میلیون و 600 هزار نفر است که به احتمال زیاد از این عدد هم با توجه به بخشی از خروجی که داریم، عبور می کنیم.

وی افزود: اما در کنار آن از مرزهای هفت‌گانه مخصوصا مرز مهران آمار بیش از 2.5 میلیون نفر بازگشت زائر را داشتیم که با این حساب الان بیش از یک میلیون نفر هنوز یا در مسیر نجف به کربلا هستند یا در کربلا و یا در مسیر بازگشت از کربلا به سمت مرزهای هفت‌گانه هستند.

فرمانده کل انتظامی ادامه داد: 50 درصد از این زائران در مهران ورود و خروج داشته و با تلاشی که همه عزیزان در دستگاه های مختلف وزرای کشور، راه و بهداشت، سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر و ... داشتند بر این باور هستیم که برای بازگشت مسافرین عزیزمان ناوگان حمل و نقل عمومی به اندازه کافی پیش بینی شده است بدین ترتیب جای نگرانی برای بازگشت نیست.

رادان همچنین گفت: خوشبختانه تا به الان نزدیک به 80 درصد از پارکینگهای مهران که خودروهای شخصی بودند از پارک خارج و به سفر شهری خودشان یعنی بازگشت ادامه دادند الحمدالله در طی این مدت وضعیت کنترل ناوگان خصوصی هم بسیار خوب بوده و خوشحال هستیم تا به الان گزارشهای نگران کننده از تصادفات نداشتیم.

انتهای پیام/