تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3759153
شناسه : 3759153
تاریخ :
گلکسی رینگ قابل تعمیر نیست اقتصاد ایران: بررسی حلقه هوشمند سامسونگ نشان می دهد این گجت پوشیدنی پس از پایان عمرش قابل استفاده نیست و به زباله الکترونیکی تبدیل می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، سامسونگ با عرضه گلکسی رینگ سری گجت های پوشیدنی خود را گسترش داد. همانطور که انتظار می رفت این حلقه هوشمند فناوری های زیادی در یک ابزار کوچک جمع کرده است. اما به نظر می رسد سامسونگ هنگام ساخت این گجت قابل تعمیر بودن را در اولویت قرار نداده است.

گروهی از کارشناسان سایت iFixit گلکسی رینگ را بررسی و تایید کرده اند اگر آسیب ببیند، قابل تعمیر نخواهد بود.

سامسونگ چند گام برای افزایش عمر نخستین حلقه هوشمند خود اتخاذ کرده است. گلکسی رینگ دارای گواهینامه مقاومت در برابر آب و گردوغبار IP۶۸دارد و می تواند فشار موجود در عمق آب را تحمل کند. این گجت دارای بدنه ای از جنس تیتانیوم گرید ۵ است که در مقابل خط و خش و ضربه مقاوم است.

گلکسی رینگ قابل تعمیر نیست

هرچند تمام این ویژگی ها خارق العاده و کارآمد هستند اما باتری یک بخش گجت است که طی گذر زمان به طور اجتناب ناپذیر تحلیل می رود. متاسفانه جایگزین کردن باتری گلکسی رینگ غیرممکن به نظر می رسد. این باتری در گجت مهر و موم شده و بنابراین بدون تخریب حلقه نمی توان به آن دست یافت.

این وب سایت همچنین اسکن توموگرافی رایانشی از حلقه را منتشر کرد که نشان می دهد قطعات داخلی آن چطور در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. گلکسی رینگ به دلیل غیرقابل تعمیر بودن، پس از پایان یافتن چرخه عمرش به یک زباله الکترونیک تبدیل می شود.