تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3759150
شناسه : 3759150
تاریخ :
آب شرب پایدار در مرزها تامین شد/ جانمایی ۶۳ تانکر سیار در ۷ مرز اقتصاد ایران: مدیرعامل آبفای کشور گفت: برای سهولت زائران حسینی علاوه بر تأمین پایدار آب شرب، ۱۲۰۰ حمام در مرزها و در شهرهای زیارتی عراق در نظر گرفته شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هاشم امینی مدیر عامل آبفای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تأمین آب پایدار در هفت پایانه مرزی، گفت: برای سهولت زائران حسینی علاوه بر تأمین پایدار آب شرب ۱۲۰۰ حمام در مرزها و در شهرهای زیارتی عراق در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی، تعداد ۲۶۰ چشمه حمام و ۶۴۰ انشعاب فاضلاب در نظر گرفته شده است و مابقی آنها در چهار شهر کربلا، نجف، کاظمین و سامرا در حال خدمت رسانی هستند.

امینی اضافه کرد: ۲۵ دستگاه تانکر آبرسانی در شهرهای کربلا مستقر و در حال سرویس دهی هستند.

وی اضافه کرد: شست‌وشوی ۲۷ هزار متر شبکه فاضلاب و ۳۷۰۰ مورد کلرسنجی و ۳۳۰ مورد آزمایش کیفیت آب در کشور عراق از اقداماتی بود که برای این ایام انجام شد.

مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به اینکه ۶۳ تانکر سیار هم در این هفت پایانه مرزی جانمایی شده است، خاطر نشان کرد: این تانکرها می‌توانند روزانه ۱۲۵۳ متر مکعب آب آشامیدنی در اختیار زائران و راهپیمایان قرار دهند.

به گفته مدیرعامل آبفای کشور، بیش از ۲۲۰ نیروی عملیاتی آبفا در شهرهای مختلف عراق برای خدمت‌رسانی به زائران حضور دارند.