تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3759148
شناسه : 3759148
تاریخ :
جوانان ورزشکار بدهی ۴ زندانی را پرداخت و آنها را آزاد کردند اقتصاد ایران: گروهی از جوانان که صبح‌ها برای ورزش در مجموعه انقلاب تهران حاضر می‌شوند با پرداخت بدهی ۴ زندانی، در آزادی این زندانیان سهیم شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در اقدامی خودجوش گروهی از جوانان که بدون هیچ نام یا تیم ورزشی، صبح‌ها برای ورزش و دویدن در مجموعه انقلاب حاضر می‌شوند با پرداخت 100 میلیون تومان به جمع نیکوکاران ستاد دیه استان تهران پیوستند و در آزادی چهار نفر زندانی بدهکار سهیم شدند.

بنا به این خبر، نخستین زندانی آزاد شده زنی به نام الهام و مادر یک فرزند است که همراه همسرش کار خرید و فروش لوازم خانگی انجام می‌داد اما در دوران کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده و با برگشت خوردن چک‌ها راهی زندان شده بود.

دومین زندانی از این افراد، به نام امید، پدر یک فرزند و لوله‌کش ساختمان است که در مراحل انجام پروژه با افزایش ناگهانی قیمت‌ها دچار کسری مالی شد و موفق به انجام کامل کار و جلب رضایت کارفرما نشد.

سومین زندانی که این جوانان بدهی وی را پرداخت کردند،  مردی به نام میلاد است. وی برای تعمیر خودروی مسافربر خود و خرید لوازم یدکی از شخصی وجه دستی قرض گرفته بود ولی موفق به بازگرداندن آن نشده و در نهایت با شکایت شاکی و خسارت تأخیر و تأدیه زندانی شده بود.

چهارمین نفر به نام امین، پدر یک فرزند و کارمند  است که برای خرید لوازم خانگی چند برگ چک صادر کرده ولی موفق به پرداخت آن نشده بود.

با واریز مبلغ یکصد میلیون تومان، بدهی چهار نفر زندانی نیازمند و بدهکار جرایم غیرعمد پرداخت شد و این زندانیان خبر آزادی خود را  در شب اربعین حسینی دریافت کردند و به کانون خانواده‌هایشان بازگشتند.

به گزارش تسنیم، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را دارند می‌توانند از طریق شماره کارت 6037991899675916 در این امر خیر سهیم باشند.

همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی 5، پلاک 19، طبقه اول، شماره تلفن 88861992با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام/