تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3759147
شناسه : 3759147
تاریخ :
نخستین پیام وزیر جدید آموزش‌و‌پرورش به معلمان اقتصاد ایران: وزیر جدید آموزش و پرورش در نخستین پیام ویدیویی خود با معلمان، دانش‌‌آموزان و والدین صحبت و نکاتی را مطرح کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش در پیام ویدیویی به معلمان، دانش‌‌آموزان و والدین گفت: در آغاز مسیر سخت اما امید آفرین خدمت و در آستانه مهری دیگر بر خود واجب می‌دانم از تمام مدیران و معلمان که با تلاش فراوان به تربیت نسل آینده و خلق دنیای بهتر برای کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند، قدردانی کنم.

وی افزود: از خانواده‌ها که همواره پشتیبان و همراه مدرسه هستند و از دانش‌آموزان که سازندگان آینده درخشان کشورمان هستند سپاسگزاری می‌کنم؛ در اندیشه اسلامی معلم به عنوان یک راهنما و الگو دارای رسالت خطیر در پرورش انسان‌های با ایمان و مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: براین اساس با شعار "برای ایران برای مدرسه" سعی خواهم کرد تا با اعتماد و دادن اختیار به ارکان مدرسه بسترهای مناسب برای نقش آفرینی آنها فراهم و خلاقیت بی‌نظیر آنها برای ارتقای نظام آموزشی به کار گرفته شود.

کاظمی با اشاره به اینکه برای رفع دغدغه‌ها و بهبود شرایط معیشتی فرهنگیان شاغل و بازنشسته از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنم تا معلمان بدون هیچ دغدغه‌ای مشغول کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشند، ادامه داد: با نزدیک شدن به موسم بازگشایی مدارس از شما همکاران عزیز می‌خواهم تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا دانش‌آموزان مدارس را به عنوان فضای بانشاط و امید آفرین همچون خانه دوم خود بدانند و برای یادگیری، خلاقیت، با هم زیستن، کسب مهارت‌های زندگی و ارزش‌های فرهنگی برای حضور در مدرسه اشتیاق داشته باشند و با احساس ارزشمندی به هویت ایرانی و اسلامی و میهن خود احساس تعلق کنند.

والدین به مدرسه کمک کنند

وزیر آموزش و پرورش خطاب به والدین گفت: پدران و مادران شما به عنوان شرکای راهبردی مدرسه نقش بسیار حیاتی دارید، با توجه به انتظارات و دغدغه‌های شما و قدردانی از همراهی شما با نظام آموزشی استدعا دارم در ادامه مسیر همواره در کنار مدرسه باشید و به فرایند تربیت، یادگیری و رشد فرزندان خود کمک کنید.

کاظمی بیان کرد: تلاش می‌کنیم برای تحقق مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، ارتباطی نظام مند میان مدارس و خانواد‌ه‌ها ایجاد کنیم و به خواسته‌های خانواده‌ها توجه داشته باشیم تا با پیوند هدفمند خانواده و مدرسه بتوانیم در ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت گام‌های موثر برداشته و برای دانش‌آموزان انگیزه بیشتر و فرصت‌های بهتری برای یادگیری فراهم کنیم تا دغدغه و نگرانی شما را کاهش دهیم.

آماده شنیدن صدای دانش‌‌آموزان هستم

وی افزود: دانش‌آموزان عزیز شما سرمایه‌های اصلی کشور هستید و تمام اقدامات نظام آموشی باید برای تربیت متعادل و ارزش بخشی به شما آینده سازان ایران باشد. به شما اطمینان می‌دهم به عنوان وزیر آماده شنیدن صدای شما و توجه به نیازها و خواسته‌های شما از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه مجلس دانش‌آموزی باشم و برنامه‌ریزی لازم را به عمل می‌آورم تا نقش فعالتری را در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در مدارس داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سعی می‌کنم با ایجاد فضای سرشار از نشاط، امید و احترام در مدارس با حفظ کرامت و ارزش انسانی تمام دانش‌آموزان فرصت پرورش خلاقیت و کسب موفقیت برای تمام آنها فراهم شود.

کاظمی مطرح کرد: فراهم کردن فرصت‌های یادگیری با کیفیت برای تمام دانش‌‌آموزان، ارتقای عدالت آموزشی، تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در مدارس و به روزرسانی و نوآوری در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی، ارتقای فرآیند مدیریتی و بهره‌وری با استفاده بهینه از فرصت فناوری و هورش مصنوعی و ارتقای زیر ساخت‌های فیزیکی، آموزشی و توجه به مناطق محروم و حاشیه نشین تدوین خواهد شد.

وی گفت:در ایفای این مسئولیت خطیر به همفکری تمام ذینفعان نظام تعلیم و تربیت، اساتید، پژوهشگران، دانشجو معلمان، تشکل‌های فرهنگی با تمام گرایش‌ها و باورمند به نظام جمهوری اسلامی نیازمندم.