تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759141
شناسه : 3759141
تاریخ :
وکلای پرورش یافته باید اولویت‌شان رفع مشکلات مردم باشد اقتصاد ایران: رئیس مرکز وکلا گفت: وکلای پرورش یافته باید اولویت‌شان رفع مشکلات مردم باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور در آئین تحلیف جمعی از وکلای استان گیلان به اهمیت جایگاه وکلا در جامعه اشاره داشت و گفت: هیچگاه در تعریف وکلات از کلمه شغل استفاده نمی‌کنم، چرا که وکالت یک منصب است و به نوعی تکمیل کننده راه عدالت هستند.

وی خطاب به کارآموزان وکالت گفت: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌اید که باید امین و امانت دار جامعه باشید به طوری که مردم بتوانند به شما پناه بیاورند و پذیرایشان باشید.

عبدلیان پور با بیان اینکه مرکز به دنبال پرورش وکلایی است که درد مردم را اولویت قرار دهند ادامه داد: شعار مرکز این است که هیچ فرد ایرانی نباید به سبب عدم تمکن مالی از رسیدگی به حق و حقوقش باز بماند، لذا این موضوع را در انجام فعالیت حقوقی خود لحاظ کنید و مطمئن باشید که خداوند پاداشی مادی و معنوی برای این نگرش شما رقم خواهد زد.

رئیس مرکز وکلا با اشاره به دستاوردها و موفقیت‌هایی که مرکز در حوزه سند تحول قضائی رقم زده است گفت: امروز توقعات از اعضای مرکز بسیار بالاست. این موضوع را بارها در کلام ریاست قوه قضائیه مشاهده کرده‌ایم و در آخرین مورد آن زمانی که در هفته قوه قضائیه توفیق حضور دیدار رهبر معظم انقلاب را پیدا کردیم، رئیس قوه قضائیه از مرکز و اقداماتی که ما در مساجد و خدمت رسانی به مردم انجام می‌دهیم به نیکی یاد کرد.

عبدلیان پور این دستاورد را محصول زحمات و ایثار تمامی اعضای مرکز دانست و گفت: ما در تمام امور ابتدا به نیاز جامعه و مطالبات عمومی توجه داریم و در این راستا از تمام اعضای جدید نیز این انتظار می‌رود که نگاهی دلسوزانه به مشکلات مردم داشته باشند و تا آنجا که می‌توانند در رسیدگی به پرونده‌ها به لحاظ حقوقی و مالی با مردم مدارا کنند تا حداقل آرامشی ضمنی برای جامعه ایجاد شود.

وی در پایان وکلای جوان را سرمایه‌های ارزشمند جامعه حقوقی کشور دانست و بیان کرد: شما باید پشتوانه حقوقی و عدالت‌گستری در کشور باشید و بتوانید مطابق با نیازهای حقوقی جامعه خود را بروز و به حیطه‌های تخصصی ورود کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت با تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان، با اشاره به اهمیت و نقش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: ما در دوره تحول و توسعه هستیم و این موضوع از زمان حضور رئیس مرکز در هر دو وجه تحول و توسعه به صورت فزاینده مشاهده می‌شود.

وی افزود: اقدامات مبتکرانه و خالصانه رئیس مرکز وکلا موجب جهش دستاوردها و ارتقای کیفیت این مرکز، اعم از افزایش تعداد کارآموزان، تربیت و آموزش وکلای مجرب، کارشناسان متخصص و مشاوران خانواده عالم قوه قضائیه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به جایگاه والا و حساس وکلا در جامعه بیان کرد: وکلا در جامعه یک نقش حساسی را بر عهده دارند و تکمیل کننده زنجیره تحقق عدالت است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به این که وکلا در کنترل ورودی پرونده‌ها به دادگستری و پیشگیری از گسترش اختلافات نقش مهمی دارند، گفت: انتظار ما این است که وکیل با نگاه مسئولانه در ارجاع پرونده‌ها به نهادهای داوری و صلح و سازش در راستای کنترل ورود پرونده‌های غیرضروری به محاکم نقش آفرینی کنند.

وی قاضی، قوانین و همچنین وکیل را از ارکان دادرسی عادلانه برشمرد و تاکید کرد: وکلا باید از ایجاد توقع و انتظار کاذب برای اصحاب پرونده پرهیز کنند تا روند دادرسی عادلانه به درستی تحقق یابد.