تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759120
شناسه : 3759120
تاریخ :
برگزاری پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی در نقاط مختلف استان بوشهر اقتصاد ایران: بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی از برگزاری پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی در نقاط مختلف استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قادری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر از این لحاظ که میزبان تشرف ۵ استان و سه کشور است حال و هوای اربعینی ویژه‌ای دارد که در جای جای استان محلات اربعینی را می‌شود مشاهده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: در این ایام با تکیه بر محتوای آیه شریفه تعاونو علی البر و التقوا که آیه‌ی محوری اربعین است اربعین برائت را به همت جریان‌های مردمی و نهادهای فرهنگی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ویژگی اربعین امسال این است که در کنار استکبار ستیزی در ادامه نهضت اباعبدالله الحسین پررنگ‌تر خواهد بود و در کنار شعارهای لبیک یا حسین شعارهای مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صهیونیسم نیز شنیده خواهد شد.

حجت‌الاسلام قادری افزود: آنچه مهم است همین ادامه راه حضرت اباعبدالله الحسین است و این پیاده‌روی‌ها و این مراسم‌های محوری همراه با پیاده‌روی نمادین حتماً در مسیر حضرت ابی عبدالله آن محتوای غنی اسلام ناب را به نمایش می‌گذارد و مانوری به سمت ظهور خواهد بود.

گفتنی است، به همت شورای هیئات مذهبی و با حضور فعال مواکب، علاوه بر سراسر استان، در سطح شهر بوشهر هم اجتماع عزاداران اربعین حسینی همراه با سخنرانی، عزاداری، سینه‌زنی، قرائت زیارت اربعین خو اقامه نماز جماعت ظهر و عصر ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مصلای جمعه، و پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی همراه با عزاداری، قرائت زیارت اربعین و موکب‌های پذیرایی و فرهنگی ساعت ۱۷:۳۰ یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ از خیابان ساحلی، شرکت ملی نفتکش تا آستان مقدس امامزاده قاسم علیه السلام در مرکز استان برگزار خواهد شد. ح