تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759119
شناسه : 3759119
تاریخ :
پیشرفت ۵۰ درصدی حدنگاری در اردبیل اقتصاد ایران: خلخال- معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: پیشرفت حدنگاری با توجه به اقدامات انجام شده در سطح استان اردبیل به 50 درصد رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادی ظهر شنبه در جلسه بررسی وضعیت و رفع موانع حدنگاری اراضی کشاورزی و بافت مسکونی روستایی در شهرستان خلخال اظهار کرد: قانون حدنگار باعث تثبیت مالکیت شده و ضمن کاهش اختلافات ملکی و اراضی و به تبع آن کاهش میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم، موجب حل و فصل ریشه‌ای دعاوی می‌شود.

وی با ارائه گزارشی از میزان اجرای حدنگاری در شهرستان خلخال گفت: سال گذشته میانگین استانی ۱۹ درصد حدنگاری انجام گرفته بود که با اقدامات انجام گرفته امسال شاهد جهش خوبی در این حوزه بوده‌ایم، این آمار به ۵۰ درصد در استان و ۳۶ درصد در شهرستان خلخال رسیده است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه علت اصلی عقب ماندگی در شهرستان خلخال اختلافات پیش آمده بین شرکت‌های مشاور و مجری طرح با ادارات ذیربط بوده است، ادامه داد: این مشکل حل و فصل شد و روند پیشرفت در ماه‌های آتی شتاب و سرعت لازم را خواهد گرفت.

خدادادی خاطرنشان کرد: از عموم مردم تقاضا داریم تا برای تثبیت اسناد مالکیت برای اراضی زراعی با دستگاه‌های متولی همکاری داشته باشند تا با تثبیت اراضی خود و اخذ سند تک برگی برای اراضی و املاک از مزایای آن برخوردار باشند.