تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759109
شناسه : 3759109
تاریخ :
خدمت رسانی ۵۰ موکب مردمی به جاماندگان اربعین حسینی در رشت اقتصاد ایران: رشت- جانشین فرمانده سپاه در بسیج اقشار و متخصصین سپاه قدس گیلان گفت: ۵۰ موکب مردمی آماده خدمت رسانی به جاماندگان اربعین حسینی در رشت هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس حسینی ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) و همایش بین المللی اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین آغازی برای حرکتی بزرگ در مسیر اهتزاز پرچم توحید و ماندگار عاشورا بود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه محرّم‌ و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: اجتماع اربعین و پیام سیاسی آن به جهانیان امتداد پیام نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) در مقابله با استکبار جهانی و همچنین فریاد پیروزی و جاودانگی جبهه حق علیه باطل است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین بسیج با بیان اینکه مردم با حضور خود در این راهپیمایی عظیم انسانی شکوه و عظمت مکتب حسین علیه السلام را به جهانیان نشان می‌دهند، گفت: جاماندگان ظاهری اربعین نیز که دل‌های خود را همراه با زائران حسینی به کربلای معلی عزیمت داده‌اند در راهپیمایی نمادین شرکت کرده و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز می‌کنند.

حسینی با اشاره به برپایی موکب‌های مردمی در مسیر راهپیمایی نمادین اربعین حسینی در رشت، افزود: بیش از ۵۰ موکب مردمی در مسیر گلزار شهدا به سمت میدان شهدای ذهاب رشت آماده خدمت رسانی به عاشقان و عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) هستند.

وی با بیان اینکه موکب‌های مستقر در مسیر پیاده روی خانوادگی دلدادگان حرم اباعبدالله الحسین (ع) با عناوین موکب‌های بهداشت و سلامت، رسانه‌ای و فضای مجازی، فرهنگی هنری و پذیرایی، خود را آماده پذیرایی از عزاداران کرده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین بسیج با بیان اینکه در زمان مشابه سال گذشته تنها چهار موکب جهت خدمت به مردم مستقر شده بود که امسال به ۵۰ موکب افزایش یافته است، گفت: تعداد ۳۰ نانوایی در سطح شهر رشت نیز نان رایگان در اختیار مردم و سوگواران سید و سالار شهیدان قرار می‌دهند.

وی با قدردانی از همراهی مردم شریف استان در برپایی این موکب‌های مردمی گفت: از همه مردم شریف و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت و جاماندگان اربعین حسینی دعوت می‌شود تا به صورت خانوادگی در این مراسم راهپیمایی شرکت کنند.