تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759105
شناسه : 3759105
تاریخ :
ترویج فرهنگ شهادت و معرفی سرداران جنگ تحمیلی در جامعه اقتصاد ایران: تبریز- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از ترویج فرهنگ شهادت و معرفی سرداران جنگ تحمیلی در جامعه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار رضا عباسی ظهر شنبه در آئین اهدای اقلام و وسایل شخصی سردار شهید مهدی باکری به موزه دفاع مقدس و مقاومت استان آذربایجان شرقی گفت: هدف اصلی موزه دفاع مقدس تبریز ترویج فرهنگ شهادت و معرفی سرداران جنگ تحمیلی به نسل‌های آینده است.

وی در این مراسم با قدردانی از همسر شهید باکری که تصمیم بر اهدای وسایل شخصی این شهید گرفت، گفت: یکی از اهداف اصلی و مهم موزه دفاع مقدس تبریز نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سرداران و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی به نسل‌های جدید و آینده است.

عباسی راه اندازی موزه دفاع مقدس را زمینه‌ای مناسب برای پیام رسانی تقویمی این دوران پرافتخار دانست و با تاکید بر اینکه موزه نباید تنها به وسایل و ادوات جنگی خلاصه شود، نمایش و انتقال فرهنگ شهادت و عاشورایی را از مهمترین رویکردهای چنین موزه‌هایی در سطح کشور برشمرد.

وی از شهید مهدی باکری به عنوان الگوی تمام عیار از دوران دفاع مقدس یاد کرد که زندگی شخصی و اجتماعی خود را وقف فداکاری در راه اسلام و انقلاب و کشور کرده بود.

امیر عباسی با تاکید بر توجه ویژه دست اندرکاران فرهنگی و تمام نهادها و متولیان امور جنگ به معرفی و تبیین ابعاد مختلف زندگی فرماندهان دفاع مقدس، یادآور شد: بدون تردید با آشنایی نسل‌های جوان و جدید و انتقال آن به نسل‌های آینده می‌توان زمینه‌های فرهنگی و دینی و ملی کشور را تضمین کرد.

وی با انتقاد از هزینه‌های هنگفت موزه دفاع مقدس در تهران، اظهار کرد: متأسفانه با وجود هزینه‌های میلیاردی در این مکان خروجی چندانی از آن مشاهده نمی‌شود و بر همین اساس ما قصد داریم موزه دفاع مقدس تبریز را به گونه تعریف و تدوین کنیم که انتقال دهنده واقعی پیام شهدا باشیم.

امیر عباسی زیبایی‌های دوران دفاع مقدس را بسیار وسیع و غیر قابل وصف خواند و ادامه داد: بر همین مبنا باید موزه‌های دفاع مقدس حامل پیام‌های روشن، صریح و ماندگار برای جوانان و نسل‌های آینده باشند.