تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3759096
شناسه : 3759096
تاریخ :
خواستار برچیدن لابی های مسئولین ناکارآمد گذشته هستیم اقتصاد ایران: بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان در نامه ای خطاب به وزیر جدید آموزش و پرورش بر استفاده از نیروهای کارآمد و انقلابی و خودداری از به کارگیری نیروهای ضعیف گذشته تاکید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از اساتید بسیجی و انقلابی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای به علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک به مناسبت انتخاب وی، از وزیر جدید آموزش و پرورش خواستند از انتخاب معاونین ضعیف خودداری کرده و مدیران دلسوز و کارآمد را به کار گیرد.

متن نامه کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان تهران به وزیر آموزش و پرورش بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی جناب آقای دکتر علیرضا کاظمی

وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام

انتخاب حضرتعالی به عنوان وزیر آموزش و پرورش که از دلسوزان و استادان دانشگاه فرهنگیان هستید، یک فرصت و امانت مقدس و گرانبهایی است که در اختیار آن مقام محترم قرار گرفته و بدون شک انتظار می‌رود با نصب العین قراردادن فرامین و منویات مقام معظم رهبری (مدظلی العالی) و کوشش جهادی و انقلابی و به کارگیری مدیران دلسوز و متعهد حق آن را ادا کرد.

از این رو بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران ضمن عرض تبریک و آرزوی توفیقات روزافزون برای آن مقام محترم، حسب وظیفه انقلابی خود انتظار دارد علاوه بر توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت کشور، مطالبات این نهاد انقلابی به صورت مورد توجه حضرتعالی قرار بگیرد و شاهد تحقق عملی این مطالبات باشیم.

همانطور که دلسوزان نظام تعلیم و تربیت کشور استحضار دارند در طی سال‌های گذشته به دلیل عدم ثبات در عرصه مدیریت‌های کلان، دانشگاه فرهنگیان آنگونه که شایسته است به اهداف راهبردی و ملی خود دست نیافته و به دلیل انتخاب مسئولانی که شناخت دقیقی از ابعاد مختلف دانشگاه فرهنگیان ندارند و همواره بیرون از مجموعه دانشگاه انتخاب شده اند، نیروهای کارآمد، با تجربه و جوانان نخبه که امروز در مراتب بالای علمی قرار دارند به حاشیه رانده شده اند و سیاست انتخاب مدیران کم توان، بدون دغدغه و نا آشنا به ماهیت دانشگاه تربیت معلم خارج از مجموعه دانشگاه، نتیجه‌ای جز انباشت مشکلات فراوان برای دانشگاه نداشته است. در اکثر دانشگاه‌های کشور، مانند دانشگاه شهید رجایی مسئولان و معاونین دانشگاه از بدنه دانشگاه انتخاب می‌شوند و به نظر می‌رسد روال کنونی در دانشگاه فرهنگیان، پیامی جز بی توجهی و عدم اعتماد به نیروهای متعهد، انقلابی و نخبگان درون دانشگاه ندارد.

عدم توجه به نقش آفرینی بانوان انقلابی و متعهد که در مراتب بالای علمی قرار دارند در عرصه مدیریت‌های کلان، عدم شایسته سالاری و تربیت مدیران برای آینده از بین جوانان، سهم خواهی و دخالت افراد غیرمرتبط با دانشگاه فرهنگیان برای کسب مناصب مختلف که صرفاً برای کسب قدرت سازمانی تلاش می‌کنند و ارجح دانستن منافع فردی و گروهی بر منافع کلی و ملی دانشگاه، موانع جدی برای تحول، ارتقا و پیشرفت دانشگاه به شمار می‌روند و اگر بناست دانشگاه فرهنگیان در تحقق عملی سند تحول، برنامه توسعه هفتم و بیانیه گام دوم انقلاب خود نقش کلیدی داشته باشد می‌بایست مدیریت مجموعه دانشگاه بر عهده سرمایه‌های داخلی دانشگاه و نخبگان متعهد سپرده شود.

بنابراین بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران ضمن تاکید بر استفاده از نخبگان دانشگاه، رعایت عدالت در اختصاص فرصت‌ها به نخبگان و جوانان، اختصاص پست‌های ستاره دار به هیئت علمی‌ها که در حال حاضر در اختیار غیر هیئت علمی هاست، خواهان برچیدن مناسبات و لابی‌هایی است که موجب شده اند برخی از افراد در تمام دوره‌ها بر مناصب خود باقی بمانند و بعضاً در مقابل دلسوزان و نیروهای دغدغه مند و انقلابی هم بیاستند و چنان که همگان می‌دانند وضعیت موجود نتیجه عملکرد آنهاست.

لذا ما ضمن تاکید بر انتخاب رئیس دانشگاه از داخل دانشگاه، انتظار داریم مطالبات ذیل توسط حضرتعالی و مسئولان آینده دانشگاه تحقق عملی یابد:

- تلاش برای تحقق عملی منویات و توصیه‌های رهبر انقلاب درباره دانشگاه فرهنگیان
- انتخاب معاونین و مدیران کل از بین نیروها و هیئت علمی‌های داخل دانشگاه
- شایسته سالاری و جوانگرایی و رعایت عدالت در فراهم ساختن فرصت‌ها برای مشارکت نخبگان و نیروهای انقلابی
- انتخاب مشاورین باتجربه و دلسوز از داخل دانشگاه و استفاده از ظرفیت فکری جوانان در نظام حکمرانی دانشگاه
- توجه به مطالبات پیشکسوتان، احیا و ترمیم منزلت و جایگاه اساتید دانشگاه فرهنگیان و تکریم واقعی آنان که همواره مورد بی مهری قرار گرفته اند.
- توجه به مطالبات عمومی اعضای هیئت علمی و شنیدن صدای آنان به منظور حل مسائل و مشکلاتشان که سالهاست مورد توجه قرار نگرفته اند.
-برقراری عدالت در تمامی فرایندهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه و جابجایی مدیران ناکارآمدی که صرفاً به اطرافیان و نزدیکان خود توجه کرده اند.
-زمینه سازی و فراهم ساختن شرایط برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حوزه اساتید هیئت علمی که همواره مورد غفلت قرار گرفته است.
در پایان از خداوند متعال توفیقات روزافزون حضرتعالی، همکاران و مجموعه دولت محترم چهاردهم را مسئلت داریم.
کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران