تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3759053
شناسه : 3759053
تاریخ :
اجرای پروژه آبرسانی پایدار برای مجموعه پایانه مرز باشماق اقتصاد ایران: مریوان_مسؤول آبفا مریوان گفت: انجام خطوط جمع آوری فاضلاب و اجرای پروژه آبرسانی پایدار برای مجموعه پایانه مرزی که در حال بهره‌برداری است از جمله ماندگار ایام اربعین در مرز باشماق مریوان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

لقمان منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان مریوان برای سومین سال میزبان زوار اربعینی و به عنوان مرز ترددی انتخاب شده که در این مدت اقدامات زیرساختی خوبی در شهرستان شکل گرفته است.

وی بیان کرد: انجام خطوط جمع آوری فاضلاب، استفاده از سیستم آبرسانی پایانه مرزی باشماق، تعریف و اجرای پروژه آبرسانی پایدار برای مجموعه پایانه مرزی که در حال بهره‌برداری است از جمله این خدمات ماندگار است.

مسؤول آب و فاضلاب شهرستان مریوان بیان کرد: مجموعه آبرسانی پایدار پایانه مرزی شامل ۲ حلقه چاه حفر و تجهیز شده، اتاق اجرایی اجرای خط رفت و برگشت به طول ۹/۵ کیلومتر، احداث خط مخزن بتنی ۵۰۰ کیلومتر مربعی، است.

منوچهری تصریح کرد: در بخش موکب‌های مرز باشماق هم انجام آب رسانی، حفر ۶۰ حلقه سرویس بهداشتی، دفع فاضلاب به طول ۹۵۰ متر، انجام شبکه جمع آوری فاضلاب در پایانه تا محل پکیج تصفیه انجام شده و در سطح شهر هم آب رسانی و دفع فاضلاب موکب‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: در مسیر سنندج به مریوان هم تمام اقدامات مربوط به تعویض شیرآلات و انجام امور مربوط به تعمیرات در رستوران‌های بین راهی صورت گرفته است.

مسؤول آب و فاضلاب شهرستان مریوان بیان کرد: چون فاصله پایانه مرزی تا شهر مریوان کوتاه است بیشتر زوار در شهر اسکان دارند ۶ حلقه چاه حفر شده تا آب شهری پایدار شود هرچند که از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ کمبود آبی در شهر مریوان وجود نداشته است.

وی افزود: همچنین همکاران این سازمان به صورت شیفتی و ۲۴ ساعته به زوار خدمات ارائه می‌دهند.

منوچهری اذعان کرد: پروژه آب رسانی پایدار پایانه مرزی باشماق مریوان که در حال بهره‌برداری است، با اعتبار هزینه کرد ۴۳۰ میلیارد تومان انجام شده است.