تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3759048
شناسه : 3759048
تاریخ :
۳ متخلف در رابطه با زنده گیری یک بُهله سارگپه در موته دستگیر شدند اقتصاد ایران: اصفهان- رئیس اداره پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته میمه از دستگیری۲ گروه متخلف زنده گیری پرندگان شکاری و شکار حیات وحش در این منطقه حفاظت شده طی روزهای اخیر خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول جلالی با بیان اینکه طی روزهای اخیر ۲ گروه متخلف زنده گیری پرندگان شکاری و شکار حیات وحش در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته در عملیات‌های مجزا، شناسایی و دستگیر شدند، اظهار داشت: در یک مورد مأموران یگان حفاظت پارک ملی موته طی گشت و کنترل متوجه یک دستگاه خودرو مشکوک شدند که پس از اقدام‌های اولیه و بازرسی، یک بهله پرنده شکاری سارگپه را که به صورت ناشیانه به اسارت در آمده بود، کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: سه نفر متخلف در این رابطه نیز توسط محیط بانان دستگیر و به مرجع انتظامی برای انجام مراحل قانونی معرفی شدند.

رئیس اداره پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته میمه خاطرنشان کرد: محیط بانان ما همچنین پس از رصد اطلاعاتی، خودرو یک متخلف را در این پارک شناسایی کرده و با اقدام سریع و به موقع، سه نفر متخلف را به همراه یک قبضه سلاح پی سی پی بدون مجوز دستگیر کردند.

به گفته وی، این متخلفان نیز پس از انجام مراحل و تکمیل پرونده، به مقام انتظامی جهت ارجاع به دادگاه تحویل شدند.

به گزارش مهر، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته با وسعت ۲۰۵ هزار هکتار در شمال غربی اصفهان بین شاهین‌شهر و میمه، محلات، جنوب شهر نیم‌ور و گلپایگان قرار دارد و حدود ۱۳ درصد گونه جانوری قوچ و میش، کل و بز و آهوی ایرانی کشور را در خود جای داده است.

این منطقه پرجمعیت‌ترین منطقه حفاظت شده از نظر حیات وحش در کشور است.