تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758996
شناسه : 3758996
تاریخ :
پرهیز از رهاسازی اجسام ذره بینی در مراتع و جنگل‌های اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:مردم از رهاسازی اجسام شیشه‌ای وپلاستیکی ذره بینی در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلی‌زاده پیش از ظهر شنبه در بازدید از مراتع اردبیل نسبت به آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان اردبیل هشدار داد و اظهار کرد: رها سازی مواد شیشه‌ای نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری شود چرا که این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌های آتش در مناطق ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا و استمرار آن در روزهای آینده گفت: احتمال وقوع آتش سوزی در برخی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی در این مناطق وجود دارد که در این راستا همه نیروها برای مهار حریق احتمالی به حالت آماده باش در آمده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به مردم هشدار داد تا از روشن کردن آتش در دامنه و حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند، ادامه داد: برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این عرصه‌ها در ابعاد مختلف اقدامات لازم صورت گرفته است اما همکاری مسافران، گردشگران و مردم در این حوزه بسیار مؤثر است.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: از دوستداران طبیعت و گردشگران تقاضا داریم در صورت مشاهده و یا اطلاع از حریق در اراضی منابع طبیعی با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴، شماره تلفن‌های امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.