تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3758984
شناسه : 3758984
تاریخ :
پایان غم‌انگیز کوین یامگا در فوتبال ایران اقتصاد ایران: حضور کوین یامگا، بازیکن فصل‌های گذشته استقلال در آلومینیوم منتفی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ورزش سه: کوین یامگا که طی سه سال اخیر در استقلال بازی می‌کرد، به دلیل مشکل بینایی نتوانست در فصل جدید همراه آبی پوشان بماند و پس از حضور کوتاه مدت در تمرینات پیش فصل استقلال، راهی اراک شد تا در صورت بررسی شرایط وی بتواند راهی باشگاه جدیدی شود و در فوتبال ایران به کارش ادامه بدهد.

یامگا که محبوبیت زیادی در میان هواداران استقلال داشت فصل پیش با یک مصدومیت دلخراش در تمرین استقلال با مشکل بینایی مواجه شد و پس از انجام چند جراحی و سپری کردن دوران نقاهت، امیدوار بود به مستطیل سبز برگردد.
او که در هفته گذشته با عینک پزشکی و چهره‌ای خندان زیر نظر مجتبی حسینی همراه تیم آلومینیوم تمرین می‌کرد، امیدوار بود قرارداد جدیدی در ادامه ماجراجویی خود در ایران ببندد که این موضوع اتفاق نیفتاد.

کوین یامگا دو روز مانده به بازی نساجی یعنی سه‌شنبه هفته گذشته اولین جلسه تمرینی خود را همراه با آلومینیوم انجام داد اما باتوجه به نزدیکی به بازی رسمی، او چندان مورد ارزیابی در کارهای تاکتیکی قرار نگرفت.

کوین یامگا بعد از دو روز تمرین سبک با آلومینیوم، در اردوی این تیم پیش از بازی با نساجی در هتل حضور داشت اما برای تماشای بازی به ورزشگاه امام خمینی نرفت و در هتل محل اقامت خود ماند و با این تصمیم تا حد زیادی مشخص شد که قرار نیست در آینده عضوی از این تیم اراکی باشد.

پایان غم‌انگیز کوین یامگا در فوتبال ایران

یامگا همچنین روز گذشته (جمعه) یک بازی تدارکاتی همراه با نفرات ذخیره آلومینیوم و بازیکنانی که کمتر فرصت بازی داشتند مقابل یکی از تیم‌های پایه این باشگاه انجام داد تا شرایط او مورد ارزیابی قرار بگیرد اما عملکردش در این بازی طوری نبود که مجتبی حسینی بتواند روی او حساب کند و در نهایت بدون اینکه قراردادی با او امضا شود، یامگا عصر جمعه به تهران برگشت و به این ترتیب حضور او در آلومینیوم اراک کاملا منتفی شده است. یامگا در این مسابقه چند سانتر انجام داد اما کاملا از شرایط ایده‌آل دور بود.

نکته جالب اینکه باشگاه استقلال و ایجنت او به شدت پیگیر این انتقال بودند اما شرایط او مورد تایید کادرفنی آلومینیوم قرار نگرفت. کوین یامگا به شدت از باشگاه استقلال و نوع رفتار آنها گلایه‌مند است و بعید نیست به زودی مصاحبه تندی علیه این باشگاه انجام دهد چراکه یامگا معتقد است با این رفتارها، با آبروی او بازی شده است.
انگیزه کوین یامگا برای اینکه بتواند خودش را به استقلالی‌ها نشان بدهد در تمرین آلومینیوم خیلی زیاد بود اما شرایط سلامتی او با توجه به وضعیت بینایی‌اش به شکلی است که روحیه بالا هم نمی‌تواند باعث شود او را با همان توانایی‌های گذشته در زمین ببینیم.

پایان غم‌انگیز کوین یامگا در فوتبال ایران

نکته مهم دیگر اینکه هر تیمی بخواهد او را جذب کند و به فرض اینکه در این شرایط ایفمارک نیز وضعیت او را تایید کند، یامگا باید به کمیسیون تخصصی چشم در ایفمارک شرایط وی را تایید کند و بنابراین پروسه‌ای طولانی برای گرفتن مجوز پزشکی بازی در پیش دارد.

در این شرایط به احتمال بسیار زیاد ادامه حضور این ستاره فرانسوی در فوتبال ایران میسر نباشد و بعد از جواد نکونام، مجتبی حسینی نیز او را از نظر فنی تایید نکرد تا یامگا به یک پایان غم‌انگیز در فوتبال ایران نزدیک بشود‌. در نهایت باید دید این بازیکن تحت قرارداد استقلال چه سرنوشتی در ادامه زندگی فوتبالی خود پیدا خواهد کرد.

پ