تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758983
شناسه : 3758983
تاریخ :
نگاه به پیاده‌روی اربعین با بینش متعالی باشد اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: نگاه کسانی که در مسیر پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنند، باید نگاهی متعالی باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای کسانی که در مسیر اربعین قدم برمی‌دارند و با نیت و اخلاصی که دارند، این مسیر را برای امام حسین (ع) طی می‌کنند، افزود: سرآغاز مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به اولین و چهل روز پس از شهادت سید و سالار شهیدان با بازگشت خاندان عصمت و طهارت (ع) به کربلا و حتی حضور برخی از صحابه از جمله جابر بن عبدالله انصاری که با پای پیاده خود را به کربلا رساندند و این زیارت را بر مزار امام حسین (ع) و سایر شهدای نینوا انجام دادند، بازمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه این حرکت سرآغازی برای حرکت‌های بعدی شده و در طول تاریخ این زیارت بر اساس روایات و احادیثی که توصیه به این زیارت کرده بودند، محبان و شیفتگان اهل بیت (ع) را به سمت کربلای معلی فراخواندند، اظهار کرد: بر همین اساس هر سال در سالگرد اربعین حسینی این حرکت عظیم همچون رودهایی خروشان به سمت اقیانوس بیکران کربلا حرکت می‌کنند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه فلسفه این حرکت، تداوم راه و هدف اباعبدالله الحسین (ع) در اصلاح امت و نیز ادامه داشتن راه سالار شهیدان در مقابله با ظلم و انحراف و نیز ارتقای معنویت و کمال انسانی است، ادامه داد: این حضور مردم در پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده آن است که این مسیر و انسان‌هایی که همچنان به آن هدف و آرمان وفادار هستند، کماکان این مسیر را طی کرده و تجدید بیعت و میثاق با امام حسین (ع) و شهدای کربلا انجام می‌دهند.

اربعین یک حرکت سیاسی عبادی و تمدن‌ساز است

یوسفی با بیان اینکه بحث اربعین فارغ از موضوع ثواب و اجر اخروی آنکه در روایات ذکر شده، یک حرکت سیاسی عبادی و تمدن‌ساز و به نوعی نشان‌دهنده عزم انسان‌های آزاده برای اصلاح مسیری است که باید طی کنند تا به کمال برسند، تصریح کرد: بی‌تردید این حرکت هر ساله گسترده‌تر شده و این سرآغاز یک تمدن نوین انسانی و الهی و در راستای عزت بخشیدن به کمال انسانی در همه ابعاد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات بزرگان دین و نیز رهبر معظم انقلاب، قطعاً حرکت پیاده‌روی اربعین یک رزمایش و آمادگی برای ظهور است و امیدواریم با ظهور امام عصر (عج) به نتیجه و مقصد نهایی منتج شود.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای علاقه‌مندان، شیفتگان و انسان‌های آزاده‌ای که در مسیر پیاده‌روی اربعین قدم برمی‌دارند، حائز اهمیت باشد، درک و فهم نسبت به فلسفه این حرکت است، عنوان کرد: در واقع ما باید با یک بینش وسیع به این حرکت نگاه کنیم و به نقش خود در این مسیر توجه داشته و آگاه باشیم که باید این مسیر را به مسئله ظهور پیوند بزنیم.

یوسفی یادآور شد: زیارت اربعین صرفاً اختصاص به کسانی که در مسیر پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنند، نداشته، بلکه همه شیفتگان امام حسین (ع) با تمسک به جریان اصلی و تبعیت از آن، در همه شهرها به صورت نمادین با حضور در راهپیمایی در قالب جاماندگان تلاش دارند خود را با دریای خروشان کربلای معلی هم‌نوا کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان امسال نیز در قالب کمیته فرهنگی ستاد اربعین به ایفای نقش پرداخته است، اضافه کرد: تلاش کردیم تا ظرفیت فرهنگی مواکب را افزایش دهیم. همچنین تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین را با همراهی سایر گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی انجام داده‌ایم، هر چند محوریت و مدیریت این برنامه بر عهده گروه‌های مردمی و بسیجی است و این اداره‌کل در کنار سایر نهادها به عنوان پشتیبان از این مراسم حمایت می‌کنند.