تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758982
شناسه : 3758982
تاریخ :
افتتاح کارخانه فرآوری شمش طلای هیرد در هفته دولت اقتصاد ایران: بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از افتتاح کارخانه فرآوری شمش طلای هیرد در هفته دولت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری صبح شنبه در برنامه رادیویی پرسمان اظهار کرد: کارخانه فرآوری شمش طلای هیرد با ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی برای ۱۵۰ نفر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته دولت امسال ۸۸ پروژه اقتصادی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود، گفت: برای این پروژه‌ها هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که برای ۷۶۵ نفر اشتغالزایی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی سه پروژه اقتصادی نیز در این هفته خبر داد و افزود: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه‌ها که زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر را فراهم می‌آورند، حدود ۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی به بخش کشاورزی استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر راندمان آبی در بخش کشاورزی ۲۵ درصد بود که در هفته دولت به ۴۸.۴۵ درصد می‌رسد و برنامه ما این است که هدررفت آب را در استان کاهش دهیم.

جعفری گفت: همچنین یکی دیگر از پروژه‌های اقتصادی مهم افتتاح واحد تولید میله و میلگرد کارخانه فولاد قاین است که اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۷۰ نفر به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: در حوزه پزشکی، رادیولوژی، سونوگرافی، کلینیک‌های چشم پزشکی و دندانپزشکی، کلینیک تخصصی جراحی و … نیز پروژه‌های قابل افتتاحی داریم که در این راستا لذا گردشگری سلامت استان هم در آینده حرف برای گفتن خواهد داشت.

وی در پایان از خرید بیش از ۲۲ هزار تن گندم به صورت تضمینی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: قسمتی از مطالبات مردم هنوز پرداخت نشده که طبق قول رئیس جمهور، مطالبات مردم در این حوزه تا پایان شهریورماه پرداخت می‌شود.