تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758974
شناسه : 3758974
تاریخ :
۷ واحد مسکونی روستایی مددجویان شاهرود به بهره برداری رسید اقتصاد ایران: شاهرود_ مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از بهره برداری هفت واحد مسکونی روستایی طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: برای این طرح ها ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد حسین ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه طی هفته دولت با حضور استاندار سمنان هفت واحد مسکونی روستایی مددجویان به بهره برداری رسید، ابراز داشت: هدف از این طرح کمک به خانه دار شدن مددجویان نیازمند سرپناه است.

وی با بیان اینکه برای این طرح‌ها ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: تأمین مسکن برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان در مناطق محروم روستایی و شهری یکی از اولویت‌های مهم تحت پیگیری است.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه در کل استان دو هزار و ۵۰۰ خانوار مددجو فاقد مسکن هستند، ابراز داشت: بخشی از ۷۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب نهضت ملی مسکن تا پایان سال تحویل مددجویان شده و مابقی تا پایان ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه در تهیه و ساخت مسکن روستایی بانک‌ها، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی نقش دارند، تصریح کرد: در روستاها به افراد فاقد مسکن که تسهیلات مسکن دریافت نکردند از سوی بنیاد مسکن زمین رایگان برای ساخت و ساز در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در روستاها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض، پنجاه میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی بنیاد مسکن با باز پرداخت ۲۰ ساله به افراد واجد شرایط داده می‌شود تا بتوانند ساخت و ساز انجام دهند.