تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758973
شناسه : 3758973
تاریخ :
۱۰۵ کیلومتر از رودخانه‌ زاینده‌رود لایروبی و ساماندهی شد اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: تاکنون ۱۰۵ کیلومتر از رودخانه زاینده‌رود لایروبی و ساماندهی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ساسانی اظهار داشت: طی سال آبی اخیر ۴۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان با هدف افزایش ظرفیت عبوری جریان و بهسازی و افزایش ظرفیت آبگذری سازه‌های تقاطعی رودخانه‌ها و نیز حفاظت پایه پل‌ها در مقابل آب‌شستگی از رسوبات، آزادسازی، ساماندهی و لایروبی شد.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در بازه زمانی سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۳ اقدام به انجام عملیات لایروبی بیش از ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر این که هدف ساماندهی رودخانه حفاظت رودخانه‌ها در مقابل تعرض به حریم و بستر آنها، کاهش خسارات سیلاب، بهبود وضع زندگی ساکنان حاشیه رودخانه‌ها و هدایت پتانسیل‌های موجود در منطقه به سوی توسعه پایدار است، تصریح کرد: عملیات ساماندهی رودخانه از نظر مقیاس کار و اثراتی که بر روی رفتار رودخانه دارند بسیار متفاوت بوده و ممکن است به منظور اصلاح جزئی رودخانه و یا انجام تغییرات عمده و کلی در بازه ای در بالادست و یا پایین دست یک محل خاص انجام گیرد.

ساسانی افزود: تا کنون ساماندهی و لایروبی ۱۰۵ کیلومتر از رودخانه زاینده رود انجام شده است.

زاینده‌رود به طول افزون بر ۴۵۰ کیلومتر بزرگ‌ترین رودخانه منطقه مرکزی ایران به شمار می‌رود.