تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758960
شناسه : 3758960
تاریخ :
لزوم مشارکت مردم برای صیانت از منابع طبیعی اقتصاد ایران: نوشهر - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر بر لزوم مشارکت مردم در صیانت از منابع طبیعی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد خزایی با اشاره به اهمیت حفظ جنگل‌های هیرکانی، بر لزوم مشارکت همگانی مردم و مسئولان در حفاظت و نگه داری از طبیعت و پوشش گیاهی شمال کشور تاکید کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر اظهارداشت: جنگل‌های هیرکانی یکی از مهمترین و قدیمی ترین جنگل‌های جهان هست که بیش از ۴۰ میلیون سال قدمت دارد، و نقش بسیار ارزشمندی رو در تأمین اکسیژن و هوای پاک در ایران و جهان بازی می‌کند.

خزایی پول تصریح کرد: در حوزه این اداره کل حدود ۶۴۰ هزار هکتار عرصه داریم که از این میزان ۳۱۵ هزار هکتار آن جنگل و ۱۹۷ هزار هکتار آن مرتع است.

وی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست گفت: لازمه دستیابی به توسعه پایدار، حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بستر توسعه و زیربنای توسعه همه جانبه کشور است.

خزایی بیان داشت: باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم، منابع طبیعی سرمایه ملی است و باید مردم در امرحفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی مشارکت و همکاری کنند. حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی و ذخایر جنگلی و جلوگیری از تخریب و تجاوز این مواهب الهی وظیفه‌ای همگانی است.