تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3758936
شناسه : 3758936
تاریخ :
میدان امام حسین تا میدان شوش قدمگاه عاشقان اباعبدالله می‌شود اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۱۲ تهران از آماده سازی مسیر ۶.۵ کیلومتری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین(ع) تا میدان شوش خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران در مورد برنامه‌های شهرداری منطقه ۱۲ برای پوشش مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین، گفت: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از ساعت ۶ صبح با قرائت زیارت اربعین از میدان آئینی امام حسین (ع) آغاز می‌شود و زائران با گذر از محور ۱۷ شهریور، میدان خراسان، میدان شوش و… به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی می‌رسند.

وی با تأکید بر اینکه ۶.۵ کیلومتر از مسیر پیاده روی جاماندگان یعنی از میدان امام حسین تا میدان شوش در حوزه عملکردی منطقه ۱۲ قرار دارد، افزود: از دو هفته گذشته تا کنون تمهیدات عمرانی، خدمات شهری و ترافیکی در این محور در نظر گرفته شده است تا مسیر برای پیاده روی و برپایی موکب ها آماده شود.

شهردار منطقه ۱۲ از جانمایی بیش از ۱۴۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی در مسیر واقع در منطقه ۱۲ با محوریت کودک، مادر کودک، استیج مداحی، پذیرایی خبر داد و افزود: در راستای رفاه شرکت کنندگان در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین استفاده از سرویس بهداشتی مدارس، مساجد، حسینیه‌ها در کنار سرویس بهداشتی پرتابلی منطقه و استقرار اورژانس، آتش نشانی و دستگاه مه پاش در این مسیر پیش بینی و هماهنگ شده است.

محمدی با اشاره به حذف زوائد فیزیکی و بصری در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین، از استقرار پاکبان های مناطق معین برای نظافت حداکثری طول مسیر پیاده روی خبر داد و گفت: مناطق ۴،۱۴، ۸،۳ و ۷ به عنوان مناطق معین در امر نظافت انتخاب شدند، بطوری که هر منطقه با ۱۵۰ پاکبان در طول مسیر مستقر می‌شوند تا نسبت به تمیزی مسیر اقدام کنند.

وی افزود: اجرای نقاشی دیواری با موضوع اربعین در محور ۱۷ شهریور، نصب بنرهای داربستی اعلام ساعت شروع مراسم و هشدارهای ترافیکی، جانمایی قاب‌های اسپیسی میدان شوش و نصب بنرهای پرتابلی با شعار راه قدس از کربلا می‌گذرد از دیگر اقدامات اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه است.

شهردار منطقه ۱۲ همچنین از اجرای ۲۰ تن لکه‌گیری آسفالت، ۱۵۰ متر مربع پیاده روزی و همسطح سازی دریچه فاضلاب توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه خبر داد و افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه نیز ضمن مرمت مسیرهای ویلچر رو در رفیوژ میانی ۱۷ شهریور، بیش از ۱۰ ایستگاه اتوبوس را برای استراحت عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام رفع نقص و بهسازی کرده است.

محمدی افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۲ با هماهنگی پلیس راهور اقدام به انسداد بیش از ۸۰ معبر در مسیر پیاده روسازی کرده است که از یک هفته قبل جانمایی بنرهای اطلاع رسانی ترافیکی برای شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان خدمت رسانی به عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام را دارای اجری عظیم دانست و گفت: عشق به امام حسین علیه السلام موجب می‌شود تا مدیریت شهری در کنار وظیفه ذاتی با حب و ارادت قلبی به اهل بیت علیهم السلام به شهروندان شرکت کننده در مراسم جاماندگان اربعین خدمت رسانی کند.