تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3758935
شناسه : 3758935
تاریخ :
وزیر علوم: نشاط و امید را باید در دانشجویان احیا کنیم اقتصاد ایران: وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها قابل‌توجه است نشاط و امید را باید در دانشجویان احیا کنیم این ها برنامه های مهمی است که آن را پیگیری خواهیم کرد .

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   دکتر حسین سیمایی صراف صبح امروز در مراسم استقبال از وزیر علوم دولت چهاردهم ایام اربعین امام حسین را تسلیت گفت و افزود: امیداورم زندگی و مرگ ما حسینی باشد.

وی به هفته دولت اشاره کرد و گفت: وظیفه خود می دانم که از دکتر زلفی گل سپاسگزاری کنم. از تمام مدیران آموزش عالی از ابتدا تا کنون به ویژه مدیران بعد از انقلاب تشکر کنم.

سیمایی صراف افزود: از رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم فناوری و از کارکنان ستادی، کارمندان آموزش عالی سپاسگزارم و امیدواریم بتوانیم کرامت همه را یکسان به عنوان انسان رعایت کنیم.

وی ادامه داد: چالش‌ها و راهبردهای وزارت علوم را دکتر زلفی گل بیان‌کردند. همه ما چالش‌ها را می‌شناسیم، راه حل‌ها را هم می شناسیم‌، موانعی هست برخی از خود ما و برخی خارج از ما که نمی‌گذارد پیش رویم‌، برای پیشرفت کشور باید مرجعیت علمی به رسمیت شناخته شود.

وزیر علوم افزود: موانعی وجود دارد برای اینکه به مرجعیت علم تن نداده ایم، روی کاغذ خوب می‌نویسم ولی در اقدام از راه میان بر می‌رویم و به نتیجه نمی رسیم‌.

وی ادامه داد: مرزهای دانش مرزهای تصنعی است. برای پیشرفت کشور نیازمندیم همه کاروان باهم حرکت کنند. معتقدم یکی از چالش‌های ما در خط مقدم این است که بدانیم با انسان سرو کار داریم این کاروان را باید برای آرامش انسان حرکت دهیم. ما با ماشین سرکار نداریم اگر دانشجو و استاد و کارمند احساس کنند آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم، حرکت آموزش عالی کند می‌شود.

سیمایی صراف اظهار داشت: من معتقدم باید کرامت انسان و دانشگاهیان به رسمیت شناخته شود و همه باهم بسیج شده و حرکت کنیم.

وزیر علوم افزود: همه اقدامات برای رشد انسان است. امیدوارم دانشگاهیان این‌پیام را مثبت تلقی کنند.

وی با نزدیک شدن به وقت اذان سخنرانی خود را تمام و مجدد از دکتر زلفی گل تشکر کرد و افزود: یکی از نگرانی‌های مقام معظم رهبری درباره نشاط دانشگاه است بنابراین باید یک اقدامی از سوی ما دانشگاهیان ببینند و این امیدواری ایجاد شود و شاهد شکوفایی کشور عزیزمان باشیم.

سیمایی صراف درباره مهم‌ترین برنامه‌ای که دارد گفت: پیشرفت علم و فناوری برای پیشرفت کشور است و دانشگاه‌های ما در مسیر مهارت ورزی و نیاز محوری چالش‌های جدی دارد.

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها قابل‌توجه است نشاط و امید را باید در دانشجویان احیا کنیم اینها برنامه‌های مهمی است که آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی به ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه چالش بزرگ ما است. در همین مدت کوتاه با وزیر صنعت صحبت کردیم تا ارتباط منظم شود.