تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3758915
شناسه : 3758915
تاریخ :
استقرار بیش از ۶ هزار نیروی مرزبانی در گذرهای مرزی اقتصاد ایران: فرمانده مرزبانی فراجا از استقرار بیش از ۶ هزار نیروی مرزبانی در گذرهای مرزی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: با هماهنگی مجموعه فراجا و کارکنان دولت تسهیل‌گری در مرزها به صورت کامل برای زائران ایجاد شده و مشکلی در تردد وجود ندارد.

وی به تردد اتباع خارجه مقیم کشور ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته و بیشتر اتباع خارجی مقیم کشور برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین از طریق مرز شلمچه با امنیت کامل عازم عراق شدند.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه بسیاری از نیروهای مرزبانی به صورت داوطلب عازم مرزها شدند، عنوان داشت: نیروهای مرزبانی به‌عنوان چشمان بینای نظام در نقطه صفر زوار را بدرقه می‌کنند و اولین کسانی هستند که بعد از سفر معنوی از آن‌ها استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذرهای مرزی بیش از ۶ هزار نیروی مرزبانی مستقر شدند، بیان داشت: به دلیل فراهم شدن زیرساخت‌ها از جمله هوش مصنوعی، حسگرها، رادارهای ساحلی به ویژه پهپادها، ریزپرنده‌ها و هوشمندسازی مرزها نیروهای ما در یگان‌های مرزی مستقر هستند.

فرمانده مرزبانی فراجا عنوان داشت: در صورت بروز مشکل برای زائران به‌خصوص در بحث تسهیلات در کشور عراق، ما نمایندگانی به کار گذاشته‌ایم تا آن را منعکس و برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

سردار گودرزی تصریح کرد: در هورالعظیم، هورالهویزه و جناحین چذابه گشت‌های شبانه روزی انجام می‌شود و تا امروز مورد امنیتی وجود نداشته که این نشان از هماهنگی و تلاش مرزبانان است.