تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758908
شناسه : 3758908
تاریخ :
بیش از۲۰ هزار پیشکسوت استان کرمان در هفته دفاع مقدس تجلیل می‌شوند اقتصاد ایران: کرمان- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در هفته دفاع مقدس از بیش از ۲۰ هزار پیشکسوت این عرصه تجلیل می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مهدوی‌فرد پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، به برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس در استان کرمان اشاره کرد.

مهدوی‌فرد با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس از پایان شهریورماه تا هفتم مهرماه، اظهار کرد: برای برگزاری برنامه‌های این هفته، ستادهای بزرگداشت در سطح استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اکثر شهرستان‌ها، اولین جلسه این ستاد را تشکیل داده‌اند، افزود: شعار امسال هفته دفاع مقدس ما در راه فتح قله‌ایم، نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: در سطح استان کرمان ۸۸ برنامه اجرا خواهد شد.

مهدوی‌فرد تاکید کرد: برای نخستین بار در سطح استان کرمان، واحد درسی آشنایی و مبانی دفاع مقدس و مقاومت به عنوان دروس الزامی دانشگاهی ارائه خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان یادآور شد: از ابتدای مهر، واحد درسی آشنایی با مبانی دفاع مقدس و مقاومت در مجموعه دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه استان کرمان، به‌صورت رسمی و با حضور اساتید مجرب تدریس می‌شود.

وی سپس خاطرنشان کرد: در سطح استان کرمان دارای ۱۱۹ شهید جمعیت هلال‌احمر هستیم، از این رو برنامه‌ریزی‌هایی به‌منظور برگزاری یادواره سرو سرخ، ویژه شهدای هلال احمر انجام شده است.

مهدوی‌فرد تصریح کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس، از کتاب نقش جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در هشت سال دفاع مقدس نیز رونمایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: برای پنجمین سال متوالی برنامه تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سطح کشور و در استان کرمان هم از بیش از ۲۰ هزار پیشکسوت تجلیل می‌شود.

مهدوی‌فرد گفت: همچنین رونمایی از تولیدات مکتوب در حوزه دفاع مقدس، از دیگر اقداماتی است که در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به تقارن بازگشایی مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها، برنامه‌هایی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان نیز در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.