تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758882
شناسه : 3758882
تاریخ :
بازگشایی گذر مرزی با ترکمنستان در دستور کار رییس جمهور قرار گرفت اقتصاد ایران: بجنورد_ عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی گذر مرزی با ترکمنستان در سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران اسلامی در دستور کار رییس جمهور قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدمهدی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مطالبه به حق مردم خراسان شمالی نسبت به بازگشایی گذر مررزی و ایجاد بازارچه مرزی «پرسه‌سو» از دولت‌مردان اظهار کرد: با عنایت به اینکه وزیر امور خارجه نسبت به گسترش روابط منطقه‌ای تاکید ویژه دارند، در دیدار با آقای عراقچی پیگیر این موضوع بودم.

نماینده مردم بجنورد، مانه، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دیدار با وزیر امور خارجه مقرر شد این مطالبه در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور ترکمنستان به ایران اسلامی در دستور کار رئیس جمهور قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: تجربه نشان می‌دهد به ثمر رسیدن این مسئله با پیگیری شخص رئیس جمهور محقق خواهد شد و با عنایت به فضای حاکم بر وزارت امورخارجه در دولت چهاردهم نسب به حل آن خوشبین هستم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد گذر مرزری در شهرستان راز و جرگلان علاوه بر اثرات اقتصادی، تعاملات فرهنگی این منطقه را نیز گسترش خواهد داد.