تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758869
شناسه : 3758869
تاریخ :
برپایی ۷۰ موکب برای مراسم جاماندگان اربعین در زنجان اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان زنجان از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین با حضور ۷۰ موکب در گاوازنگ زنجان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سیدشمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: برای عزاداری چهلمین روز شهادت شهدای کربلا مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در زنجان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این مراسم از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و تا اذان مغرب ادامه دارد، اعلام کرد: مسیر پیاده‌روی از کنار تاج سد گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام تدارک دیده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تعداد موکب‌هایی که در مسیر مستقر می‌شوند و ارائه خدمات پذیرایی و فرهنگی را برعهده دارند، ۷۰ موکب برشمرد و گفت: این موکب‌ها با همکاری گروه‌های مردمی و جهادی فعالیت می‌کنند.

وی در مورد ایاب و ذهاب زائران عنوان کرد: مینی‌بوس در مسیر اعلامی مستقر خواهد شد و مانند سال‌های گذشته برای رفاه حال زائران، تعدادی ون در مسیر پیاده‌روی با هدف جابه‌جا کردن افراد کهنسال یا دارای محدودیت حرکتی، در نظر گرفته شده است.

موسوی ادامه داد: همچنین برای رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی کاسپین و محوطه‌های باز روستای گاوازنگ به سمت ورودی تاج سد برای پارک خودروهای زائران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این مراسم، اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا، مداحی و خواندن زیارت‌نامه اربعین در مزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان یادآور شد: موکب شهدای گمنام تنها موکبی است که همه روزه در گاوازنک برقرار است و از مراجعه کنندگان پذیرایی می‌کند.