تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758866
شناسه : 3758866
تاریخ :
آخرین وضعیت مرزها در آستانه اربعین/زائران حسینی در مسیر عاشقی اقتصاد ایران: در آستانه اربعین حسینی خیل مشتاقان و عزاداران حسینی خود را به کربلای معلی می رسانند تا قطره‌ای در اقیانوس این مراسم معنوی باشند، حال و هوای زائران در مرزها بسیار خاص و توصیف ناپذیر است‌.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سفر اربعین، بزم عاشقان و دلدادگان اباعبدالله (علیه السلام) است. در این مسیر هرکس هرچه در توان دارد در اختیار زائران حسینی قرار می‌دهد.

هر کدام از این زائران با نیت و احساسات مختلف پا در این مسیر عاشقی گذاشته‌اند و قدم به قدم برای رسیدن به کربلا و دیدن بین الحرمین لحظه شماری می‌کنند.

حضور پرشور اقشار مختلف مردم برای شرکت در راهپیمایی اربعین، امسال گسترده‌تر از سال‌های پیش است.

مرز مهران پرترددترین مرز برای عبور زائران اربعین حسینی به سمت کشور عراق و شهرهای زیارتی است.

طبق اعلام استاندار ایلام، از اول ماه صفر تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده و به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین مشرف شدند.

در ۲۴ ساعت گذشته تردد ۱۹۹ هزار زائر اربعین از مرز مهران طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

با توجه به گرمای شدید هوا در این مرز اما وجود تعداد زیادی از موکب‌هایی که برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین در اینجا حضور دارند.

همچنین حجم سختی عبور زائران را به شدت کم کرده و زائران خیلی راحت و با سختی کم از این مرز عبور می‌کنند.

موج اول بازگشت‌ها از مرز مهران شروع شده و تقریباً تعداد زائرینی که وارد مرز می‌شوند از تعداد زائرینی که در حال خارج شدن از کشور هستند و به زیارت اربعین مشرف می‌شوند بیشتر است و تاکنون بیش از ۶۲ درصد از زائران به کشور بازگشته‌اند.