تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758851
شناسه : 3758851
تاریخ :
طارم گرم ترین نقطه استان زنجان طی ۲۴ ساعت بود اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل هواشناسی استان زنجان، گفت: مردم شهرستان طارم گرمای بی‌سابقه‌ای را تجربه و رکورد گرمای استان را به نام خود ثبت کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این روزها شاهد گرمای بی‌سابقه در مناطق مختلف استان زنجان هستیم، افزود: مردم شهرستان طارم طی شبانه‌روز گذشته گرمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند.

وی با اشاره به اینکه گرمای هوا در استان زنجان طی روزهای آینده نیز تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: این در حالی است که از بعد از ظهر امروز شاهد وزش باد در برخی از نواحی استان خواهیم بود، هر چند احتمال رگبار پراکنده باران در ارتفاعات نیز به دلیل افزایش ابرها دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: در خصوص دمای فعلی شهر زنجان و تغییرات جوی این منطقه، خاطرنشان کرد: دمای فعلی شهر زنجان ۲۴ درجه سانتی‌گراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

رحمان نیا افزود: رکورد گرما در شهر زنجان با ثبت دمای ۴۰.۶ درجه سلسیوس در تابستان امسال شکسته شد که رکورد دار ۵۶ ساله دوره آماری محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در ادامه اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۴ و ۳۶ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۸ درجه، خرمدره ۱۸ و ۳۷ درجه، آب‌بر ۲۴ و ۴۰ درجه، قیدار ۱۸ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۵ درجه و ماهنشان ۱۸ و ۳۹ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.