تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758830
شناسه : 3758830
تاریخ :
صدور بیش از ۶۰۰ فقره گواهینامه تاییدیه ایمنی آسانسور در اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل اداره استاندارد استان اردبیل گفت: ۶۰۰ گواهینامه تاییدیه ایمنی آسانسور طی ۵ ماهه اول سال‌جاری با اعتبار یک ساله در استان اردبیل صادر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسنعلی حسین پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور بیش از ۶۰۰ گواهینامه تاییدیه ایمنی آسانسور در اردبیل اظهار کرد: این گواهینامه‌ها به صورت ۲۳۷ فقره ادواری و ۴۱۲ فقره اولیه در ۵ ماهه نخست سال جاری در استان اردبیل صادر شده است.

وی خواستار توجه مالکان، مدیران و ساکنان ساختمان‌های دارای آسانسور به نکاتی در خصوص تاییدیه ایمنی آسانسورها شد و افزود: صدور گواهی پایان کار ساختمان، منوط به ارائه تأییدیه آسانسور به شهرداری‌ها است.

مدیرکل اداره استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه اخذ تأییدیه ایمنی برای آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های تازه احداث الزامی است، ادامه داد: بر اساس اطلاع رسانی‌های انجام شده، از مورخه ۱۴۰۰ اجرای استاندارد مربوط به ایمنی آسانسورهای هیدرولیکی و از مورخه ۱۳۹۹ پله‌های برقی نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری شده است.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: یکی از شرح وظایف ادارات‌کل استاندارد استان‌ها نظارت بر کیفیت و ایمنی خدمات آسانسور از طریق شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده است و در صورت تأیید ایمنی و عملکرد آسانسور توسط شرکت بازرسی، اداره‌کل استاندارد استان گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور را صادر می‌کند.