تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3758812
شناسه : 3758812
تاریخ :
بخشش قاتل نوعروس به خاطر خوابی عجیب اقتصاد ایران: در یک ماجرای تکان‌دهنده، خانواده نوعروس ۲۸ ساله‌ای که شش سال پیش به قتل رسیده بود، در آستانه اجرای حکم قصاص، قاتل دخترشان را به دلیل خوابی عجیب بخشیدند. مادر مقتول با دیدن دخترش در بین‌الحرمین در خواب، تصمیم به عفو قاتل گرفت و با شرط اعزام ۱۴ پیرمرد و پیرزن به کربلا، او را از مرگ نجات داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز  به  نقل از روزنامه جام‌جم، نیمه اول خرداد سال۹۷ وقوع قتل نوعروس ۲۸ ساله‌ در یکی از استان‌های مرکزی کشور در حالی به پلیس گزارش شد که او با ضربه‌های چاقو کشته شده و رهگذران جسدش را یافته بودند. از روی مدارک همراه هویتش مشخص و خانواده‌اش شناسایی شدند. در تحقیق از خانواده مقتول معلوم شد نوعروس برای کار بانکی از خانه بیرون رفته اما به قتل رسیده است.

در تحقیقات بعدی مشخص شد او خواستگاری داشته که از این دختر کینه داشته است. متهم دستگیر شد و در تحقیقات گفت‌: با مقتول و خانواده‌اش همسایه بودیم. به او علاقه‌مند شدم و قصد ازدواج داشتیم اما من فردی عصبانی بودم که او را کتک می‌زدم و همین باعث شد نتوانم با او ازدواج کنم. بعد از مدتی او ازدواج کرد و ازمحله ما رفت. روز حادثه او را در خیابان دیدم و راهش را سد کردم.

درگیری‌مان بالا گرفت و با ضربه‌های چاقو او را کشتم.  پسرجوان پس ازمحاکمه به قصاص محکوم شد و این حکم در دیوان‌عالی کشور مهر تایید خورد. پرونده به اجرای احکام ارسال شد و نام او در فهرست افراد اعدامی قرار گرفت‌. پس از شش سال زندان قرار بود به زودی پای چوبه دار برود که خانواده مقتول درآستانه اربعین و به‌دلیل خوابی عجیب، قاتل را بخشیدند.

مادر مقتول در این باره گفت‌: تصمیم داشتم قاتل فرزندم را قصاص کنم اما چند روز پیش خواب دیدم، دخترم در بین‌الحرمین است. شاد بود و می‌گفت برای زیارت آمده است. از خواب که بیدار شدم حال عجیبی داشتم مردد بودم که حکم قاتل او را اجرا کنم یا نه ؟ موضوع را با شوهرم در میان گذاشتم و بعد تصمیم گرفتیم قاتل او را ببخشیم تا روح دخترم در آرامش باشد و زندگی دوباره به قاتل او بدهیم تا راه درستی را در پیش گیرد. بنابراین به اجرای احکام آمدیم و برگه‌های رضایتنامه را امضا کردیم. شرط گذاشتیم قاتل به نیت ۱۴ معصوم، ۱۴ پیرمرد و پیرزن را که آرزوی‌شان سفر به کربلا است اما شرایط مالی مناسبی ندارند به این آرزو برساند.