تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3758803
شناسه : 3758803
تاریخ :
چرا اینجا خطرناک‌ترین ساحل جهان است؟ اقتصاد ایران: اگر دنبال یک مقصد تعطیلاتی هستید که در آن هم بتوانید از آفتاب و ساحل لذت ببرید و هم تجربه‌ای هیجان‌انگیز و خطرناک داشته باشید، شاید خطرناک‌ترین سواحل جهان برای شما مناسب باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فرادید: تعریف خطر می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد. اما اگر خطر را به معنای وجود حیوانات بزرگ و ترسناک بدانید، برخی می‌گویند که ساحل «کیپ تربلیوشن» در استرالیا این عنوان را به خود اختصاص می‌دهد.

این مکان، نقطه تلاقی دو سایت میراث جهانی یونسکو است: جنگل بارانی دینتری و صخره‌های بزرگ مرجانی. این منطقه دارای تنوع گیاهی و جانوری بسیار منحصربه‌فرد است و دقیقا همین تنوع است که آن را به محل گردهمایی برخی از خطرناک‌ترین جانوران جهان تبدیل کرده است.

در کیپ تربلیوشن، حیواناتی زندگی می‌کنند که ممکن است دیدنشان در باغ وحش هیجان‌انگیز باشد، اما احتمالا کسی دوست ندارد که از فاصلۀ خیلی نزدیک در طبیعت آن‌ها را ببیند. یکی از این حیوانات کاسوری جنوبی است که به عنوان خطرناک‌ترین پرنده جهان شناخته می‌شود. این پرنده‌ها نمی‌توانند پرواز کنند، اما چنگال‌های تیزشان می‌تواند به راحتی انسان را از پا دربیاورد. در واقع تا کنون مواردی از حملۀ منجر به مرگ این پرنده به انسان به ثبت رسیده است.

چرا اینجا خطرناک‌ترین ساحل جهان است؟
کاسوری جنوبی که به عنوان خطرناک‌ترین پرندۀ جهان شناخته می‌شود و البته خود این پرنده نیز در معرض خطر انقراض است

همچنین در این منطقه، تمساح‌ها نیز زندگی می‌کنند و به همین دلیل علائم هشدار زیادی در اطراف رودخانه‌ها و سواحل این منطقه نصب شده است. علاوه بر این، در ماه‌های گرم‌تر، تعداد زیادی از عروس‌های دریایی گزنده مانند عروس دریایی جعبه‌ای و ایروکانجی نیز در آب‌های این ساحل دیده می‌شوند؛ جانورانی که سم آن‌ها می‌تواند برای انسان بسیار خطرناک و کشنده باشد.

اما طبیعتا همه افراد حیوانات را به عنوان خطرناک‌ترین عامل در یک ساحل نمی‌دانند. خیلی‌ها بیشتر نگران خود دریا هستند. بنابراین اگر بخواهیم خطرناک‌ترین ساحل دنیا را از این جنبه معرفی کنیم باید به سراغ ساحل هاناکاپیای در هاوایی برویم. هر کسی ممکن است وسوسه شود که در آب‌های آبی و شفاف آنجا شنا کند، اما این کار به هیچ وجه در اینجا توصیه نمی‌شود؛ در این ساحل تابلویی نصب شده که نشان می‌دهد بیش از 80 نفر به دلیل جریان‌های قوی آب در اینجا جان باخته‌اند.

چرا اینجا خطرناک‌ترین ساحل جهان است؟
ساحل هاناکاپیای هاوایی که امواج خطرناکش عامل مرگ بسیاری از شناگران بوده است

«امواج و جریان‌های آب در اینجا متغیر و اغلب بسیار خطرناک هستند، به‌ویژه در زمستان که شرایط امواج بزرگ حاکم است. غرق شدن اتفاقی است که در اینجا به طور منظم رخ می‌دهد»؛ این عبارتی است که دپارتمان زمین و منابع هاوایی در وب‌سایت خود دربارۀ این ساحل نوشته است.