تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3758793
شناسه : 3758793
تاریخ :
وزیر امور خارجه عنوان کرد: تداوم نگاه راهبردی ایران به منطقه آمریکای لاتین اقتصاد ایران: وزیرامور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ونزوئلایی بر تداوم نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به منطقه آمریکای لاتین، خاصه ونزوئلا در دولت جدید تاکید نمود. 

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  وزیر امور خارجه ونزوئلا در تماسی تلفنی با سیدعباس عراقچی، ضمن تبریک انتخاب ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ابراز اطمینان نمود پیگیری توافقنامه‌ها و اسناد همکاری‌های دوجانبه در دولت جدید مورد اهتمام ویژه مقام‌های دو کشور خواهد بود.

ایوان خیل پینتو با ابلاغ سلام‌های گرم و مراتب تبریک نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به پزشکیان، از اراده کشورش برای تداوم همکاری و پیشبرد موضوعات در دستور کار روابط با ایران خبر داد.

عراقچی نیز با تشکر از پیام تبریک رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ونزوئلا، این کشور را دارای جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دانست و بر تداوم نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به منطقه آمریکای لاتین خاصه ونزوئلا در دولت جدید تاکید نمود.

عراقچی با اشاره به پیام تبریک پزشکیان به مناسبت انتخاب مجدد نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشور دوست را محکوم کرد.

وزیران امور خارجه ایران و ونزوئلا آمادگی دو دولت برای تبادل هیأت‌های بلندپایه و ادامه گفتگوها به منظور پیشبرد موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و یافتن زمینه‌های جدید همکاری را ابراز داشتند.