تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3758768
شناسه : 3758768
تاریخ :
اختصاص ۱۲۰۰ موکب جهت خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین اقتصاد ایران: سخنگوی شهرداری تهران از اختصاص ۱۲۰۰ موکب جهت خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین خبر داد و گفت: حدود ۱۴ کیلومتر از مسیرهای پایتخت برای این مراسم آماده سازی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح جزئیات مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین پرداخت و با اشاره به اینکه حدود ۱۴ کیلومتر از مسیرهای پایتخت برای این مراسم پیش‌بینی شده است، گفت: بیش بر ۱۲۰۰ موکب به راهپیمایان خدمات ارائه می‌کنند.

وی گفت: از مواکبی که در آن خدماتی ارائه می‌دهند، ۲۰۰ موکب به صورت خانوادگی اداره می‌شوند و بیش از ۱۲۰ موکب را خانواده معظم شهدا مدیریت می‌کنند. همچنین بیش از ۱۰۰ موکب را نوجوانان اداره می‌کنند و سایر مواکب، مواکبی هستند که هیأت‌های مذهبی شهر تهران در آن‌ها حضور دارند.

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری این نکته که طبق اطلاعیه‌های منتشر شده درباره خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، شرکت بهره‌برداری مترو از ساعت ۵:۳۰ صبح یکشنبه ۴ شهریور، آماده سرویس‌دهی ویژه به شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به مسیر پیاده‌روی، خطوط ۱ و ۶ مترو بیشترین حجم مسافر را خواهند داشت؛ اما تمام خطوط مترو در این روز آماده ارائه خدمات مناسب به مسافران هستند.

وی ادامه داد: مسافران در هنگام برگشت می‌توانند به جز ایستگاه (شهرری) در خط یک به ایستگاه‌های (شهدای دولت آباد و کیان‌شهر) در خط ۶ مترو نیز مراجعه کنند و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در صورت ازدحام، قطارهای فوق‌العاده اعزام خواهند شد.

محمدخانی گفت: برای رفاه حال شرکت کنندگان در این مراسم خدمات رسانی اتوبوسرانی نیز به صورت رایگان و در ۱۱ نقطه خواهد بود که بر همین اساس اتوبوس‌ها در خیابان فداییان اسلام تقاطع فرزانه، خیابان فداییان اسلام تقاطع پروین اعتصامی، خیابان فداییان اسلام- شهید غیبی، خیابان فداییان اسلام – بلوار شهید کریمی شرق، خیابان فداییان اسلام – بلوار شهید کریمی غرب. جاده ورامین حد فاصل میدان معلم تا سه راه ورامین. میدان شهرری- جنوب به شمال تا سه راه ورامین، زمین خاکی روبروی فرمانداری، خیابان آستانه – پارکینگ تره بار، میدان هادی ساعی و خیابان کریمیان و خیابان سلمان فارسی تا میدان امام هادی مستقر خواهند بود.

وی افزود: بر اساس اعلام آمادگی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز ۲۲۰ دستگاه تاکسی ون آماده برای سرویس‌رسانی رایگان به شهروندان در ۷ محور از ساعت ۵ صبح روز یکشنبه ۴ شهریور خواهند بود.

به گفته وی تاکسی‌ها در مسیرهای میدان حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) -متروی شهرری - تقاطع فداییان اسلام-امام حسین (ع) تا متروی جوانمرد قصاب، تقاطع فداییان اسلام-بزرگراه شهید کریمی تا متروی جوانمرد قصاب، میدان مدرس (ضلع غرب حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع)) – مترو شهرری. تقاطع فداییان اسلام-شهید غیبی تا مترو جوانمرد قصاب. تقاطع فداییان اسلام-شهیدپیرابنده (ابریشم) تا مترو علی آباد. تقاطع فداییان اسلام-بعثت تا مترو پایانه جنوب مستقر می‌شوند.