تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758763
شناسه : 3758763
تاریخ :
وزش باد و وقوع گرد و خاک در خراسان‌جنوبی تا پایان هفته اقتصاد ایران: بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: با تقویت اختلاف فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور از امروز تا پایان هفته وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی و وقوع پدیده گرد و خاک در استان را داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فاطمه زارعی، کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با تقویت اختلاف فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور از امروز تا پایان هفته وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی و وقوع پدیده گرد و خاک در برخی از ساعات سبب کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مدت در نوار شرقی به ویژه شهرستان‌های سربیشه و نهبندان طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: به لحاظ دمایی تا صبح دوشنبه تغییرات دمایی در استان ناچیز خواهد بود و از روز دوشنبه تا پنج شنبه روند تغییرات دما افزایشی پیش‌بینی می‌شود.

زارعی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و طبس با حداکثر دمای ۴۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

وی بیان داشت: نوسانات دمایی در مرکز استان طی شبانه روز گذشته بین ۳۵ و ۱۵ درجه ثبت شده و دمای فعلی بیرجند ۱۸ درجه سلسیوس بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش را نشان می‌دهد.