تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3758761
شناسه : 3758761
تاریخ :
نیاز سپاهان به هافبک بازیساز/ دردسر مورایس برای رسیدن به ترکیب اقتصاد ایران: تیم فوتبال سپاهان در دو بازی اخیر خود در لیگ برتر نشان داده که نیاز مبرمی به هافبک بازی ساز در میانه های زمین دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال سپاهان با پیروزی در دو هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر به تنهایی و با کسب ۶ امتیاز بالاتر از تراکتور و استقلال تهران در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و شاگردان «ژوزه مورایس» همانند فصل گذشته، امسال نیز لیگ برتر را پرقدرت آغاز کرده اند.

در دو دیدار اخیر سپاهان، مورایس از دو چینش متفاوت در ترکیب تیمش استفاده کرد و با هر دو چینش موفق به شکست حریفان خود شد اما چیزی که نمایان است نبود یک هافبک بازی ساز در ترکیب این تیم است که بتواند موقعیت‌های بیشتری را برای مهاجمان این تیم ترتیب دهد.

در دیدار هفته اول مقابل چادرملو، سپاهان با ترکیب: پیام نیازمند، حردانی، دابو، محمد کریمی، کاوه رضایی، آریا یوسفی، هنانوف، محبی، حسین گودرزی، امین حزباوی و محمد دانشگر دیدار خود را آغاز کرد.

نیاز سپاهان به هافبک بازیساز/ دردسر مورایس برای رسیدن به ترکیب
چینش ترکیب سپاهان در بازی با چادرملو

مورایس در این بازی از آریا یوسفی و برایان دابو در خط هافبک خود استفاده کرد و محمد کریمی مایل به راست و زوج صالح حردانی را در این بازی تشکیل داد. سپاهان در این دیدار موفق شد ۳ بار دروازه میهمان خود را باز کند. در این بازی بازیکنان سپاهان حملات زیادی را به سمت دروازه چادرملو ترتیب دادند که اکثر آنها عمق خط دفاعی این تیم را هدف قرار می‌داد. آریا یوسفی و محمد کریمی در طول بازی بارها با تعویض پست باعث سردرگمی بازیکنان چادرملو شدند و کاوه رضایی در نقش یک مهاجم با گل و پاس گلی که برای کریمی ارسال کرد نقش ویژه ای در ترکیب تیمش داشت.

نیاز سپاهان به هافبک بازیساز/ دردسر مورایس برای رسیدن به ترکیب
چینش ترکیب سپاهان در بازی با خیبر خرم آباد

در هفته دوم سپاهان رو در روی خیبر خرم آباد قرار گرفت و این بار باز هم مورایس دست به تغییر در چینش ترکیب تیم خود زد. ترکیب سپاهان در این بازی را پیام نیازمند، برایان دابو، سیدمحمد کریمی، کاوه رضایی، آریا یوسفی، وحدت حنانوف، رضا اسدی، محمد محبی، حسین گودرزی، امین حزباوی و محمد دانشگر تشکیل دادند.

محمدمهدی محمدی، محمد کریمی، آریا یوسفی، برایان دابو و وحدت هنانوف نسبت به بازی اول جایگاه‌شان با تغییر مواجه شد. وحدت هنانوف که اساساً یک مدافع میانی است در این بازی در سمت راست به کار گرفته شد اما کارایی لازم را برای این تیم نداشت. با نگاهی به این بازی متوجه خواهید شد که اکثر حملات تیم خیبر از سمت راست سپاهان شکل گرفت و نفوذ بازیکنان این تیم از همین سمت باعث شد تا پنالتی برای خیبر شکل گیرد و تبدیل به تنها گل آنها در این بازی شود.

رضا اسدی بر خلاف بازی اول در این دیدار از ابتدا در ترکیب سپاهان حضور داشت و با شوت‌های از راه دور خود بارها دروازه خیبر را هدف قرار داد. برایان دابو در به ثمر رسیدن گل دوم سپاهان نقش مهمی را ایفا کرد. زمانی که ارشیا سرشوق توپ را به سمت محوطه جریمه خیبر ارسال می‌کند، دابو که خود را در موقعیت آفساید می‌دید به سمت توپ حرکت نکرد و همین موضوع باعث شد تا جواد آقایی پور از غفلت بازیکنان خیبر نهایت استفاده را ببرد و گل پیروزی بخش را برای سپاهان به ثمر برساند.

در این بازی سپاهانی‌ها بیشتر از روی ارسال توپ به سمت دروازه قصد گلزنی داشتند و بر خلاف بازی اول، هافبک‌های این تیم نتوانستند توپ را در میانه‌های زمین به خوبی به گردش در بیاورند. کاوه رضایی هم عملکرد بازی اول را در این دیدار نداشت و محمد کریمی باز هم نقش ویژه ای برای تیمش ایفا کرد و با پاس گلی که برای محمدامین حزباوی فراهم کرد باعث شد تا تیمش به گل تساوی دست یابد. کریمی در بازی اول سپاهان هم موفق به گلزنی شده بود تا در دو هفته ابتدایی لیگ برتر یک گل و یک پاس گل را به نام خود به ثبت برساند.

استفاده از دو چینش کاملاً متفاوت در دو بازی نشان دهنده این است که هنوز سرمربی پرتغالی سپاهان به ترکیب نهایی تیم خود نرسیده است و این موضوع باعث شده که در هر بازی پست برخی از بازیکنان خود را تغییر دهد.