تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3758747
شناسه : 3758747
تاریخ :
مایکروسافت اجلاس ویژه‌ای برای تشریح تغییرات امنیتی ویندوز برگزار می‌کند اقتصاد ایران: مایکروسافت ماه آینده نشستی را با تمرکز بر انعطاف‌پذیری و امنیت ویندوز برگزار خواهند کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مایکروسافت ماه آینده در مقر خود در ردموند واشینگتن میزبان یک نشست مهم در مورد امنیت ویندوز خواهد بود. اجلاس اکوسیستم امنیتی Windows Endpoint در ۱۰ سپتامبر سال جاری (۲۰ شهریور ماه) مهندسان و فروشندگان مایکروسافت را گرد هم می‌آورد تا در مورد بهبود امنیت ویندوز و بهترین شیوه‌های جلوگیری از وقوع مجدد حادثه‌ی CrowdStrike بحث کنند.

مایکروسافت، CrowdStrike و شرکای اصلی‌ای که فناوری‌های امنیتی نقطه‌ی پایانی را ارائه می‌دهند، برای بحث در مورد بهبود انعطاف‌پذیری و محافظت از زیرساخت‌های حیاتی مشتریان مشترک گرد هم می‌آیند. هدف ما بحث در مورد اقدامات مشخصی است که برای بهبود امنیت و انعطاف‌پذیری مشتریان مشترک خود انجام خواهیم داد.
- آیدان مارکوس، مایکروسافت

به‌روزرسانی معیوب CrowdStrike که ماه گذشته ۸٫۵ میلیون دستگاه ویندوز را آفلاین کرد، بحث‌های گسترده‌تری را در مورد چگونگی جلوگیری از حادثه‌‌ی مشابه در آینده ایجاد کرده است.

مایکروسافت که پیش از این خواستار تغییراتی در ویندوز برای بهبود انعطاف‌پذیری شده بود، اکنون نکات دقیقی را در مورد جابه‌جایی فروشندگان امنیتی از هسته‌ی ویندوز مطرح کرده است.

مقاله‌های مرتبط
  • هرج‌و‌مرج غیرمنتظره؛ آپدیت معیوب یک شرکت، صفحه آبی مرگ را به جان کامپیوترهای سراسر دنیا انداخت
  • صفحه آبی مرگ؛ وقتی کامپیوترهای سراسر دنیا باهم می‌میرند

مایکروسافت در پست وبلاگی خود مبنی بر اعلام نشست امنیت ویندوز، به‌طور مستقیم به دسترسی به هسته‌ی ویندوز اشاره نمی‌کند؛ اما این موضوع قطعاً بخش بزرگی از بحث‌های ماه آینده خواهد بود.

آیدان مارکوس می‌گوید: «قطع سرویس CrowdStrike در جولای ۲۰۲۴ درس‌های مهمی به ما می‌دهد.» او همچنین اعلام کرد که بحث‌های این نشست بر بهبود امنیت و شیوه‌های استقرار ایمن، طراحی سیستم‌ها برای انعطاف‌پذیری و همکاری به‌عنوان یک جامعه‌ی پررونق برای خدمات‌رسانی بهتر به مشتریان متمرکز خواهد بود.

مایکروسافت در سال ۲۰۰۶ تلاش کرد تا دسترسی به هسته‌ی ویندوز را در ویندوز ویستا مسدود کند، اما با مخالفت فروشندگان امنیت سایبری و نهادهای نظارتی مواجه شد. این بار، مایکروسافت نمایندگان دولتی را به نشست امنیتی ماه آینده خود دعوت می‌کند تا «از بالاترین سطح شفافیت برای همکاری جامعه در ارائه ‌ی فناوری ایمن‌تر و قابل اعتمادتر، اطمینان پیدا کند.»

نشست امنیت مایکروسافت تنها روی موضوع دسترسی به هسته‌ی ویندوز متمرکز نخواهد بود، زیرا بهبود انعطاف‌پذیری و امنیت برای ویندوز فراتر از یک موضوع واحد است. این نشست، شامل جلسات فنی برای بحث در مورد شیوه‌های استقرار ایمن، بهبودهای پلتفرم و مجموعه‌های API ویندوز و استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی ایمن‌تر مانند Rust خواهد بود.

مایکروسافت با فراخوان برگزاری این اجلاس، امیدوار است تا برخی از تنش‌ها را کاهش دهد و اقداماتی کوتاه‌مدت و بلندمدت را برای بهبود امنیت و انعطاف‌پذیری ویندوز انجام دهد.