تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3758744
شناسه : 3758744
تاریخ :
پیگیری رفع تحریم‌ها از مسیر عزتمندانه/ تعامل‌ها گسترش می‌یابد اقتصاد ایران: ری- وزیر امور خارجه از پیگیری رفع تحریم‌ها بواسطه مسیرهای عزتمندانه و شرافتمندانه خبر داد و گفت: تعامل با کشورهای همسایه و منطقه گسترش می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس عراقچی صبح امروز در حاشیه حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مزار شهید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه شهید، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مذاکره و رفع تحریم‌ها را از مسیرهای عزتمندانه و شرافتمندانه دنبال خواهیم کرد، گفت: تعجیل و تأخیر بی‌جهتی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی از آغاز مشورت‌ها با طرف‌های مختلف در راستای مذاکرات خبر داد و افزود: منافع ملت ایران را به امید خدا محقق خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: گسترش تعامل‌ها با کشورهای همسایه، منطقه و پیرامونی در اولویت دولت چهاردهم قرار دارد.

عراقچی با بیان اینکه در دولت‌های قبل هم تعاملات با کشورها وجود داشت اما در دولت سیزدهم گسترش بیشتری پیدا کرد، گفت: در دولت چهاردهم نیز این تعاملات و ارتباطات گسترش پیدا خواهد کرد و در اولویت ما قرار دارد.

وزیر امور خارجه بیان کرد: برجام به شکل فعلی قابل احیا نیست و باید این سند دوباره گشوده شده و قسمت‌هایی از آن مورد تغییر واقع شود و این کار آسانی نیست.

عراقچی با تاکید بر اینکه برای کاهش هزینه و رفع تحریم‌ها تلاش خواهیم کرد، گفت: از همه استعداد علمی، سیاسی و حقوقی کشور در این مسیر استفاده می‌کنیم و و امیدوار هستیم که بتوانیم گام مثبتی در این جهت برداریم و در این خصوص دو راهبرد خنثی‌سازی تحریم‌ها و رفع تحریم‌ها پیگیری می‌شود که البته بحث خنثی‌سازی تحریم‌ها اولویت بیشتری دارد.

وزیر خارجه کشورمان اولویت دیگر علاوه بر خنثی‌سازی تحریم‌ها را رفع تحریم‌ها دانست و افزود: این مأموریت خاص وزارت خارجه است.