تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3758730
شناسه : 3758730
تاریخ :
کسب مدال نقره مسابقات بین‌المللی اختراع توسط دانشجوی دانشگاه شریف اقتصاد ایران: امیرمحمد بختیاری دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف، با بدست آوردن مدال نقره موفق به کسب رتبه دوم در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراع و نوآوری فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA 2024) شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، امیرمحمد بختیاری دانشجوی مقطع کارشناسی ورودی سال ۱۴۰۱ دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، موفق به کسب رتبه دوم(مدال نقره)، در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراع و نوآوری فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) شد.

چهارمین دوره مسابقات جهانی ایده و اختراعات ۲۰۲۴، با ۶۰۰ طرح از ۴۰ کشور جهان (ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، مراکش، اندونزی، ترکیه، ایران، روسیه، قطر، بحرین، بریتانیا، چین، هنگ کنگ، مالزی، تایلند، امارات متحده عربی، لهستان، و ...)، از ۲۶ تا ۲۸ مرداد (۱۶ تا ۱۸ اوت) در سوئیس برگزار شد که مخترعین در رشته‌های مختلف از جمله؛ مهندسی، علوم کامپیوتر، کشاورزی و محیط زیست، شیمی و زیست شناسی و پزشکی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این میان امیرمحمد بختیاری با ارائه طرح خود در حوزه حفاظت از محیط‌زیست و کسب رتبه دوم مسابقه، موفق به دریافت مدال نقره این دوره از مسابقات شد.

گفتنی است دستگاه ساخته شده توسط امیرمحمد بختیاری با استفاده از یک روش ترکیبی اسپری خاک و گاز، کربن‌دی‌اکسید اطفاء حریق را انجام می‌دهد. به گفته وی؛ ساخت این دستگاه حدود ۸ ماه به طول انجامیده است. بختیاری ساخت دستگاه خود را از ۱۶ سالگی آغاز کرده و تاکنون به توسعه و اعمال تغییرات جهت ارتقای عملکرد دستگاه خود پرداخته است. این دانشجوی شریفی دستگاه خود را ثبت اختراع داخلی و ثبت اختراع pct بین‌المللی در سازمان جهانی اختراعات WIPO (World Intellectual Property Organization) کرده است. ثبت اختراع pct در ۱۵۲ کشور جهان اعتبار دارد.

بختیاری همچنین در بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی نیز مقام سوم کشوری را بدست آورده و با معرفی دستگاه خود موفق به عضویت در فدراسیون جهانی مخترعین شده است.