تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3758715
شناسه : 3758715
تاریخ :
مدیران عامل متا و اسپاتیفای علیه قوانین سفت‌وسخت اروپا برای هوش مصنوعی موضع گرفتند اقتصاد ایران: متا و اسپاتیفای با انتشار بیانیه‌ای مشترک، به سیاست‌های هوش مصنوعی اتحادیه‌ی اروپا انتقاد کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و دنیل اِک، مدیرعامل اسپاتیفای، ضمن انتقاد از قوانین سفت‌‌وسخت اروپا در خصوص هوش مصنوعی، گفتند که اروپا به دلیل وضع قوانین پیچیده در خطر عقب‌ماندگی است.

مدیران‌عامل دو شرکت متا و اسپاتیفای در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «اروپا که توسعه‌دهندگان متن بازِ بیشتری نسبت‌ به آمریکا دارد، در موقعیت خوبی برای بهره‌برداری از موج هوش مصنوعی قرار دارد؛ بااین‌حال، ساختار نظارتی پراکنده و اجرای قوانین ناهمگون، مانع نوآوری می‌شود و توسعه‌دهندگان را عقب نگه می‌دارد.»

به‌گفته‌ی مدیران‌عامل متا و اسپاتیفای، صنعت فناوری در اروپا به‌جای قوانین روشن، با «قوانین متعدد و تکراری و راهنمایی‌های ناهمگون در مورد نحوه‌ی رعایت آن‌ها» مواجه است: «یک چارچوب نظارتی ساده‌سازی‌شده نه‌تنها رشد هوش مصنوعی متن باز را تسریع می‌کند، بلکه حمایت از توسعه‌دهندگان اروپایی و اکوسیستم گسترده‌تر سازندگان را نیز فراهم می‌کند.»

به‌گزارش رویترز، یکی از رگولاتوری‌های حریم خصوصی ایرلند در ماه ژوئن (خرداد و تیر) از متا خواست که برای مدتی مدل‌های هوش مصنوعی خود را در اروپا در دسترس قرار ندهد. پیش‌تر به متا گفته شده بود که برنامه‌های خود را برای بهره‌برداری از داده‌های کاربران فیسبوک و اینستاگرام در اروپا به تعویق بیندازد.

با توجه به مقررات فعلی، متا قادر نخواهد بود مدل‌های آینده‌ی هوش مصنوعی خود مانند Llama را که توانایی درک تصاویر را دارد، در اروپا منتشر کند.

مقالات مرتبط
  • لایحه هوش مصنوعی اروپا تصویب شد؛ تغییرات بزرگ در راه‌اند
  • متا به‌دلیل شفاف‌نبودن قوانین، اتحادیه اروپا را از هوش مصنوعی پیشرفته‌اش محروم می‌کند

اسپاتیفای به سرمایه‌گذاری خود در هوش مصنوعی برای ایجاد تجربیات شخصی‌سازی‌شده برای کاربران اشاره کرد که به کسب موفقیت‌هایی برای این پلتفرم منجر شده است.

در بیانیه‌ی مشترک متا و اسپاتیفای آمده است که: «قوانینی که برای افزایش نظارت و رقابت‌پذیری طراحی شده‌اند، نتیجه‌ی عکس می‌دهند. اروپا باید با بهره‌برداری از مزایای یک بازار واحد اما متنوع، مقررات را ساده و هماهنگ کند. اروپا به رویکرد جدیدی با سیاست‌های روشن‌تر و روند اجرای سازگارتر نیاز دارد و در صورت حفظ رویکرد فعلی، فرصتی طلایی را از دست خواهد داد.»