تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758705
شناسه : 3758705
تاریخ :
کلاهبرداری اینترنتی همچنان در بیجار قربانی می گیرد اقتصاد ایران: بیجار-فرمانده انتظامی شهرستان بیجار از افزایش پرونده های کلاهبرداری در این شهرستان خبرداد و گفت: کلاهبرداری اینترنتی همچنان در بیجار قربانی می گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سرهنگ واحد مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ارسال پیامک جعلی به شهروندان ترفند اصلی مجرمان سایبری برای خالی کردن حساب‌های بانکی است.

وی افزود: یکی از دلایل خالی شدن حساب‌های بانکی شهروندان این است که آنها پیامک جعلی ابلاغیه الکترونیک قضائی سامانه ثنا با موضوع (شکایت از شما) که از سر شماره شخصی ارسال می‌شود را به راحتی باور می‌کنند و بر روی لینک موجود در پیامک کلیک کرده و پس از وارد کردن اطلاعات بانکی، حساب آنها خالی می‌شود.

مظفری تصریح کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه فاقد لینک است و فقط از طریق سر شماره ADLIRAN ارسال می‌شود و برای مشاهده ابلاغیه نیاز به واریز وجه نیست.

وی خاطر نشان کرد: هرگونه پیامک با موضوع یارانه، سود سهام عدالت، کمک معیشتی، شکایت علیه شما، هدیه معیشتی دولت، مسکن ملی و… که از طرف سر شماره شخصی و حتی از طرف مخاطبین و بستگان و همکاران برای شما ارسال شود، جعلی است و بدون هیچ اقدامی باید آن را حذف کنید.