تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3758699
شناسه : 3758699
تاریخ :
آخرین آمار ورود زائران خارجی به عراق اقتصاد ایران: وزیر کشور عراق از آخرین آمار زائران خارجی در این کشور و طرح امنیتی نیروهای عراقی برای مراسم اربعین حسینی (ع) خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری واع، عبدالامیر الشمری وزیر کشور و رئیس کمیته عالی تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع) تاکید کرد: نیروهای امنیتی به صورت ۲۴ ساعته برای تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع) تلاش می‌کنند و این طرح در گذرگاه‌های مرزی و مسیرهای پیاده روی تا رسیدن زوار به کربلای معلی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تمرکز نیروهای امنیتی بر حرکت زوار در محورهای مختلف نجف اشرف، بابل و بغداد به سمت کربلای معلی است. این محورها در بالاترین حد از شلوغی قرار دارند و در عین حال نیروهای امنیتی طرح ویژه خود را در این محورها پیاده می‌کنند.

الشمری تصریح کرد: طرح امنیتی مراسم اربعین حسینی (ع) با طرح امنیتی مراسم عاشورا متفاوت است چرا که مراسم اربعین حسینی (ع) تمام استان‌ها و محورها و مسیرها را در بر می‌گیرد.

وی بیان کرد: تعداد زائران خارجی که به عراق آمده‌اند عدد سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن را رد کرده است. گذرگاه‌های زمینی و هوایی شاهد استقبال گسترده زائران حسینی (ع) است.