تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3758691
شناسه : 3758691
تاریخ :
توزیع ۹۰ درصد کتب درسی در کشور اقتصاد ایران: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: چاپ تمام کتاب‌های پرتیراژ و اصلی به پایان رسیده و حدود ۹۰ درصد از آنها نیز در کشور توزیع شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست مشترک معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها تاکید کرد که تاکنون حدود ۹۰ درصد از کتب درسی در کشور توزیع شده‌اند.

لطیفی در این نشست اظهار کرد: تیراژی که امسال بر اساس برآوردها چاپ‌سپاری شده است، نزدیک به ۱۵۶ میلیون جلد کتاب بود که در حال حاضر، چاپ تمام کتاب‌های پرتیراژ و اصلی به پایان رسیده و حدود ۹۰ درصد از آنها نیز در کشور توزیع شده‌اند.

وی در ادامه، گفت: همیشه ثبت سفارش کتاب درسی، تابعی از ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس بوده است. دانش‌آموزان میان پایه‌ها به صورت اتوماتیک امکان ثبت سفارش کتاب دارند، اما خیلی اوقات در ثبت نام دانش‌آموز در مدرسه و در سامانه سیدا تأخیر وجود دارد و به همین دلیل با کند شدن روند ثبت سفارش و به تبع آن، توزیع روبه‌رو می‌شویم.

لطیفی ادامه داد: امسال ثبت سفارش کتاب شروع خوبی داشت و از خردادماه و تیرماه امسال نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته جلوتر هستیم.