تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758687
شناسه : 3758687
تاریخ :
دانشکده پزشکی شیراز معتبرترین دانشگاه ایران است اقتصاد ایران: شیراز- رئیس دانشکده پزشکی شیراز گفت: بر اساس اعلام فدراسیون جهانی طب عمومی، دانشکده‌ پزشکی شیراز با کسب اعتبار پنج ساله معتبرترین دانشکده‌های کشور شناخته شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید حسام الدین نبوی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزئیات ارزیابی دانشگاه‌های سراسر جهان توسط فدراسیون جهانی طب عمومی اظهار داشت: براساس این ارزشیابی از دانشگاه‌های سراسر جهان و اعتبار بخشی به آنها به این صورت که آیا این دانشکده‌های پزشکی شرایط تربیت پزشک عمومی را دارند یا خیر؟ در ایران هم زیر نظر این فدراسیون این کار صورت گرفته و داورهایی از این فدراسیون تأیید شده‌اند تا دانشگاه‌ها را ارزیابی کنند.

وی افزود: این فدراسیون بر اساس زمانبندی به دانشگاه‌ها اعتبار می‌دهد به این صورت که یک دانشگاه اعتبار ۲ ساله یا بیشتر می‌گیرد پس از پایان موعد اعتبار دوباره بررسی می‌شود.

دکتر نبوی زاده بالاترین میزان اعتباری که داده شده را ۵ ساله عنوان کرد و گفت: این اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تهران داده شده که امتیاز شیراز بالاتر هم بوده است و پس از آن اصفهان اعتبار چهار ساله گرفته است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات موجود در استان فارس، تلاش دانشجویان، اساتید و مسؤولان سبب شده دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز این درجه اعتبار را کسب کند، گفت: خوشبختانه با تلاش همگانی توانسته‌ایم این موفقیت را کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در کل کشور اقبال عمومی برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز توسط کنکوری‌ها چگونه است، گفت: ما باید آگاهی بخشی کنیم که نخبگان بدانند دانشگاه علوم پزشکی شیراز چه جایگاهی در سطح علمی کشور دارد و بهترین دانشکده پزشکی ایران است تا راحت‌تر انتخاب کنند.

او گفت: دانشجویان فارغ‌التحصیل پزشکی عمومی هم می‌توانند برای تخصص دانشکده پزشکی شیراز را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه توسعه یک شهر یک توسعه همه جانبه است، یادآور شد: وقتی یک شهر پیشرفت می‌کند باید همه قسمت‌ها باهم پیشرفت کند، دانشکده پزشکی زحمت خودش را می‌کشد و اگر همه سازمان‌ها کار خود را به نحو احسن انجام دهند می‌توانیم بگوییم شیراز یک شهر نمونه است.