تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758664
شناسه : 3758664
تاریخ :
پهلودهی و بارگیری ۴ فروند نفتکش در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی اقتصاد ایران: بوشهر-مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران گفت: با درایت و مدیریت تخصصی و فنی متخصصین پایانه‌های نفتی ایران، عملیات پهلودهی چهار فروند نفتکش طی ۲۴ ساعت در پایانه میعانات گازی پارس انجام شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بارگیری محموله‌های نفتی در منطقه پارس جنوبی اظهار داشت: عملیات پهلو دهی و شروع به بارگیری چهار نفتکش در منطقه پارس جنوبی، طی ۲۴ ساعت و علیرغم هوای بسیار گرم و شرجی عسلویه از طریق گوی های شناور تحت مدیریت این شرکت انجام شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به اهمیت تولید پایدار میعانات گازی از میادین مشترک در پارس جنوبی خاطر نشان کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به منظور جلوگیری از اختلال در تولید پایدار گاز کشور و همچنین ایفای تعهدات فروش میعانات گازی با هدف مشتری مداری، اقدام به پهلو دهی این چهار نفتکش کرده است.

وی ادامه داد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توسعه و بهینه‌سازی زیرساخت‌ها و تأسیسات در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی، توان عملیاتی لازم برای بارگیری و صادرات میعانات گازی را افزایش داده است تا بتواند مطابق باسیاست‌های فروش میعانات گازی و تولید پایدار گاز کشور قدم بردارد.

غریبی تاکید کرد: اقدامات خوبی در راستای تاب آوری و پایداری فرایند پهلو دهی، بارگیری و صادرات میعانات گازی در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی انجام شده که با تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات، توانمندی پایانه ارتقا یافته است.

رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی نیز اظهار داشت: پایانه میعانات گازی پارس جنوبی وظیفه بارگیری و تحویل محوله‌های میعانات گازی را از طریق ۴ گوی شناور در سایت‌های ۱ و ۲ پارس جنوبی را بر عهده دارد.

غلامحسین گرامی افزود: فعالیت این پایانه در راستای تولید پایدار گاز کشور می‌باشد و همواره این آمادگی وجود دارد که تمام مسئولیت‌ها و مأموریت‌های محوله را با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان و با رعایت الزامات ایمنی به انجام رساند.

رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی ادامه داد: علاوه بر انجام مأموریت صادرات میعانات گازی از طریق گوی های شناور در دریا، مأموریت اندازه گیری کمی و کیفی میعانات گازی ارسالی به پتروشیمی برزویه و پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز در این پایانه انجام می‌شود.